IT-tekniker med placering i Örebro

Organisation

IT-avdelningen

Län

Örebro län

Utlyst

13 maj 2022

Ansök senast

30 maj 2022

Referensnummer

A282.690/2022

Arbetsplatsbeskrivning

Polisens it-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all it som används av polisens cirka 34 000 medarbetare. Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt! 

Vi söker nu it-tekniker med några års erfarenhet som i sitt dagliga jobb vill bidra till ett tryggare och säkrare Sverige! Placering i Örebro med arbetsområde inom hela region Bergslagen.

Arbetsbeskrivning

Vi inom Leverans och Support har ett helhetsansvar för införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. 

Du kommer som it-tekniker stöta på en varierad arbetsvardag, vi jobbar nära verksamheten och det är viktigt att ha god förståelse för hur polisen arbetar och vilka behov de har. Vi fokuserar på lösningar värdesätter god servicekänsla och medarbetardriv, där samverkan och stöttning av varandra står i centrum. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge it-support i secondline till våra slutanvändare vid Polismyndigheten samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Administration av vår utrustning är även en viktig del av arbetet. Det förekommer mycket resor inom arbetsområdet och en del logistikhantering. Beredskaps- och dispatcherarbete ingår i tjänsten. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT-området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som kan bedömas likvärdigt
  • Minst två års arbetslivserfarenhet de senaste fem åren av arbete som IT tekniker/Supporttekniker.
  • Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • B-körkort och vana att köra bil.
  • Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten

 Det är meriterande om du även har:

  • Vana vid ärendehanteringssystem, exempelvis Remedy ARS
  • Kunskap om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio
  • Kunskap om telefoni, telefoniväxelsystem, mobiltelefoni.
  • Erfarenhet av arbete med digitala mötesrum

Personliga egenskaper

Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du räds inte 3staviga förkortningar utan ser det som en möjlighet att lära dig något nytt. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.

 Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Kent Arringe, Gruppchef, 010 5674560, kent.arringe@polisen.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Andrea Uddman, 073 076 37 31, andrea.uddman@polisen.se

Fackliga företrädare

Saco-S: Andreas Johansson,  073-084 13 01
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information

I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. 

Vi vill även informera dig om att Polismyndigheten använder sig av urvalsfrågor som ett första led i urvalsarbetet. Du kan därför behöva svara på ett antal urvalsfrågor utifrån aktuell kravprofil för den roll du har sökt. Vi uppmanar till sanningsenliga svar på urvalsfrågorna. 

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev och via e-post till jobb.na@polisen.se senast den A282.690/2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A282.690/2022 i mailets ärendemening. 

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75  STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post