Change Manager, Stockholm

Organisation

IT-avdelningen

Kommun

Stockholm

Län

Stockholms län

Utlyst

09 november 2022

Ansök senast

30 november 2022

Referensnummer

A626.930/2022

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vårt team på enheten Drift och Infrastruktur söker vi nu en Change manager som är engagerad, lyhörd och strukturerad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan.

Utöver friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Change Manager ansvarar Du för att kvalitetssäkra driftsättning av olika förändringar samt säkerställa att genomförandet inte påverkar Polismyndighetens verksamhetskritiska system och tjänster. 

Vi är idag ett team om fem Change Managers placerade centralt i organisationen. Tillsammans ansvarar vi för en ständig utveckling och förbättring av interna rutiner och verktyg samt tvärfunktionella samarbeten över hela IT-avdelningen. Vi har ett helhetsperspektiv och säkerställer att olika driftsättningar inte påverkar varandra eller driftsäkerheten.

Change manager ansvarar för genomförandet av CAB (Change Advisory Board) där behov finns. Rollen kräver god analysförmåga för att kunna fatta medvetna beslut om genomförandet av ändringar.

Hos oss får du som Change Manager möjligheten att arbeta med spännande uppgifter som utvecklar din kompetens, men också att vara med och påverka hur denna tjänst vidareutvecklas.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Eftergymnasial relevant utbildning inom IT, eller motsvarande kunskaper förvärvat genom arbetslivserfarenhet
  • Minst 2 års erfarenhet av processledning och processutveckling inom ITIL
  • Erfarenhet av att ta fram statistik, samt arbeta med dataanalys och rapportering.
  • Goda kunskaper i Excel och övriga Office verktyg.
  • Behärskar svenska språket obehindrat i tal och skrift

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • Certifiering i ITIL foundation
  • Erfarenhet av att arbeta med processutveckling med hjälp av ITIL inom större komplexa IT-miljöer
  • Erfarenhet av Jira
  • Erfarenhet av agilt arbete i att utveckla, driftsätta och förvalta IT-miljöer

Personliga egenskaper
Du ha god samarbets- och kommunikationsförmåga då rollen innebär mycket samarbete och kontakt med övriga team inom myndigheten. Du trivs med att vara tillgänglig för kollegor och ledning. Tjänsten innebär också att stötta kollegor i olika ärenden och därför ser vi att du är pedagogisk samt har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du har god förmåga att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv med fokus på driftsäkerhet och stabila tjänster för polisverksamheten.

Den vi söker har ett problemlösande förhållningssätt. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på dig att kunna driva, planera och strukturera ditt arbete. Du arbetar tillsammans med övriga intressenter mot gemensamma mål, och förmår att justera dina planer om målen förändras.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Kontaktpersoner

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Azadeh Ashrafian (Azi) 010-564 0699

Inger Lindelöf  010-562 87 85

Fackliga företrädare

Andreas Johansson, SACO, tfn 073-084 13 01

Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10;

Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92

Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information

I denna rekrytering görs löpande urval.

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader

Arbetsort: Stockholm

Arbetstid: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Change manager

I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 30 november 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A626.930/2022 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75  STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

#LI-Hybrid

Sök jobbet

Ansök via e-post