Fordonshandläggare till Nationella Insatsstyrkan

Organisation

Nationella operativa avdelningen

Kommun

Stockholm

Län

Stockholms län

Utlyst

16 januari 2023

Ansök senast

13 februari 2023

Referensnummer

A025.970/2023

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vår sektion söker vi nu en fordonshandläggare som är självständig, har hög samarbetsförmåga och är praktiskt lagd. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Nationella operativa avdelningens (NOA) uppgift är att bekämpa grov organiserad brottslighet och försvåra för kriminella organisationer att verka i Sverige. Avdelningen består av en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en kontaktenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, sju regionalt placerade utvecklingscentrum samt ett kansli. Nationella insatsstyrkans (NI) huvuduppgift är terrorismbekämpning och är samhällets yttersta resurs vid händelser som är så allvarliga, ovanliga och riskabla att de inte går att hantera inom den vanliga polisverksamheten. NI har konstant beredskap och kan sättas in var och när som helst. NI är också en naturlig del i polisens kamp mot grov brottslighet eller i övrigt där det finns behov av NI:s förmågor.

Arbetsbeskrivning

Som fordonshandläggare på Nationella Insatsstyrkan är din huvudsakliga arbetsuppgift att ansvara för att sektionens fordonspark (bilar, lastbilar, båtar, mc m.fl.) alltid är i fungerande operativt skick. Du är själv i rollen som fordonshandläggare på sektionen och mycket av arbetet genomförs självständigt. Du ingår i sektionens supportorganisation och arbetar i nära samverkan med dina kollegor i stora som små frågor samt samverkar med olika interna och externa aktörer. Det här innebär att du emellanåt kan få arbeta med andra prioriterade arbetsuppgifter men att det också finns mer personalresurser att nyttja i fordonsfrågor när det uppstår hög arbetsbelastning. Som fordonshandläggare kommer du även ingå i sektionens fordonsgrupp som ansvarar för utveckling och omsättning av fordon på sektionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Tillse att sektionens fordonspark alltid är i operativt brukbart skick genom att ha en bra bild kring fordonsstatus och framförhållning kring service, reparationer och besiktningar m.m.
  • Planera och genomföra transport av fordon till och från service, besiktningar, reparationer m.m.
  • Hantera felanmälningar från sektionens personal rörande fordonsparken
  • Snabbt åtgärda upptäckta fel och brister i fordonsparken, i enklare fall på egen hand, annars genom att kontakta kvalificerade verkstäder för åtgärd
  • Ansvara för att organisera och genomföra däckbyten samt viss fordonsvård
  • Ansvara för en fordonsbudget och genomföra fordonsrelaterade inköp kopplat till drift
  • Ansvara för sektionens platser för fordonsreparation och service och tillse att de är i fungerande skick, besiktigas och beställa och fylla på förbrukningsmateriel
  • Medverka i sektionens fordonsgrupp

Du kan även komma att delta i operativa uppdrag där du företrädelsevis kommer ha ett logistiskt ansvar genom att stötta med transport av utrustning, fordon eller andra likande arbetsuppgifter som stöd för sektionens operativa verksamhet. Det kan även bli aktuellt att bidra mer kring arbetet med fordonsutvecklingen i stort på sektionen. Resor både inrikes och utrikes kan förekomma i uppdraget.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Praktisk erfarenhet och vana av att underhålla, serva och reparera fordon
  • Tidigare erfarenhet av fordonshandläggning
  • Körkort minst klass B
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska
  • Svenskt medborgarskap

 Det är meriterande om du även har:

  • Körkort i klass BE, C, CE
  • Truckkort
  • Erfarenhet av inköps- och budgetarbete
  • Erfarenhet av arbete i Microsoft Word och Excel
  • Erfarenhet av arbete i polisens inköpssystem UBW

Personliga egenskaper

Arbetsuppgifterna ställer krav på ett stort eget ansvarstagande och förmåga att självständigt organisera ditt arbete utifrån givna målformuleringar. Du ska kunna fatta beslut och prioritera arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde samt att du är noggrann och systematisk då du har ett helhetsansvar och ska kunna redovisa för såväl ekonomiska som praktiska detaljer. Vidare krävs att du är praktisk och tar egna initiativ för att lösa uppkomna problem.

Kontakten med både interna och externa aktörer förutsätter att du är lyhörd och har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du ska kunna arbeta strukturerat även under stressade förhållanden och samtidigt vara flexibel med tanke på den händelsestyrda miljön.

Arbetet kräver att du har personlig integritet och ett högt säkerhetstänkande.

På Nationella Insatsstyrkan sätter vi engagemang, ansvar, ärlighet och gemenskap som de viktigaste värderingarna på vår arbetsplats. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Daniel Linderot, rekrytering.ni@polisen.se.

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Lina Karlsson 010-564 16 53.

Fackliga företrädare

SACO-S nås via polisens växel 114 14
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 42

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning

Arbetsort: Solna

Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid, jour och beredskap kan komma att tillämpas i anställningen

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Handläggare

I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Under rekryteringsprocessen kommer kompletterande bedömningsmetoder och tester att användas som del i bedömningsunderlaget. Det handlar om t.ex. begåvnings- och personlighetstester samt ett kortare arbetsprov.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.noa@polisen.se senast den 13/2 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A025.970/2023 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75  STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

 Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post