Registratorer till Informationsförvaltningen i Kalmar

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu registratorer till rättsavdelningen med placering på informationsförvaltningen i Malmö eller i Kalmar.

Organisation

Rättsavdelningen

Kommun

Kalmar

Län

Kalmar län

Utlyst

09 januari 2023

Ansök senast

23 januari 2023

Referensnummer

A007.910/2023

Arbetsplatsbeskrivning

Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.

Informationsförvaltningens huvudsakliga verksamhet består bland annat av att ta emot, diarieföra, arkivera och förvalta polisens handlingar. I uppdraget ingår även att utveckla informationshanteringen inom polisen. Registatorerna står för verksamhetens specialistkompetens inom mottagning och diarieföring av inkomna handlingar. Vissa arbetsuppgifter är mycket nära den polisiära verksamheten och andra fokuserar på utveckling tillsammans med övriga verksamheter inom myndigheten.

Arbetsbeskrivning

Arbetet som registrator består i huvudsak av att hantera polisens inkomna handlingar och att självständigt upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring i polisens digitala ärende- och dokumenthanteringssystem. I arbetet ingår även att ge service internt kring diarieföring och till allmänheten genom att svara på frågor som inkommer via brev och e-post. I registratorsrollen ingår också att kvalitetssäkra och följa upp polisens diarium samt att informera och utbilda myndighetens medarbetare i diarieföring. Andra arbetsuppgifter kan förekomma. Resor i arbetet kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

·       gymnasieexamen

·       erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning i närtid

·       god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

·       B-körkort

Det är meriterande om du har:

·       eftergymnasial utbildning som är relevant för registratorsyrket

·       erfarenhet av polisorganisationens verksamhet

·       erfarenhet av att arbeta i Word, Excel och Outlook samt olika elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem

·       erfarenhet av att arbeta med kvalitetssäkring av information

·       erfarenhet av att hålla utbildning

·       andra språkkunskaper

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som registrator ska du ha ett strukturerat arbetssätt, vara noggrann och lösningsfokuserad samt ha en känsla för service. Du behöver kunna arbeta självständigt och ha en god samarbetsförmåga. Du är tydlig i ditt budskap och har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chefer:

Sara Ahlgren, mejladress sara.ahlgren@polisen.se

Sara Perera, mejladress sara.perera@polisen.se

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta gärna ansvarig HR-konsult:

Anna Orhall, mejladress anna.orhall@polisen.se

Fackliga företrädare

SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79

Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-56 166 27

Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-56 770 92

Polisförbundet, Sofia Ask, 010-56 387 10

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader

Arbetsort: Malmö eller Kalmar

Arbetstid: Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Registrator, Rättsavdelningen Syd, Informationsförvaltningen

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast måndag den 23 januari 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A007.910/2023 i mailets ärendemening.

I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter för den här tjänsten. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Notera i din ansökan om du söker placering i Malmö och/eller i Kalmar.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registrators-kontoret, 106 75 STOCKHOLM.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post