Sök

Serviceman till regionkansliet, Malmö och Växjö

Organisation

Polisregion Syd

Kommun

Växjö

Län

Kronobergs län

Utlyst

03 juni 2024

Ansök senast

17 juni 2024

Referensnummer

C196303/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisregion Syd är organiserad i fem polisområden: Blekinge nordöstra Skåne, Kalmar Kronoberg, Malmö, nordvästra Skåne och södra Skåne som tillsammans är indelade i 20 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten och gränspolisen, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Regionkansliets huvudsakliga uppgift är att ge stöd till regionpolischefen samt planera och följa upp verksamheten på övergripande nivå inom regionen. Regionkansliet bedriver verksamhet i hela regionen där majoriteten av frågorna är av strategisk karaktär. Arbetet sker i nära samarbete med regionledningen, polisområden och enheter.

Vi söker nu två servicemän till förrådsverksamheten hos regionkansliet där vi hanterar utprovning, beställning, administrering samt utlämning av uniform och skyddsutrustning till hela regionen.

Arbetsbeskrivning

I rollen som serviceman kommer du att ta emot beställningar och göra inköp för uniformspersedlar och skyddsutrustning. Beställningar kommer in till regionens funktionsbrevlåda eller hanteras vid personliga besök vid förrådets öppettider. Viss utprovning kan också ske vid personliga besök i förrådet. Det ingår flera administrativa arbetsuppgifter som exempelvis att registrera/kontrollattestera i inventarie- och beställningssystem. I rollen har du många kundkontakter, vilket kräver att du har en utpräglad förmåga att ge god service. I arbetsuppgifterna ingår även packning, distribuering och utlämning av beställd uniforms- och skyddsutrustning. Arbetet är fysiskt rörligt och kan innebära tunga lyft.

Då vi ger service till hela regionen kan resor förekomma i tjänsten.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Godkänd gymnasieexamen, eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som motsvarande.
  • Minst 1 års sammanhängande erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter som arbetsgivaren bedömer som relevant.
  • Minst 1 års sammanhängande yrkeserfarenhet med tydlig kundkontakt som arbetsgivaren bedömer som relevant.
  • God datorvana, främst i office-paketet.
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
  • B-körkort, manuell växel.

Det är meriterande om du även har:

  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom materiell försörjning inom polismyndigheten eller annan offentlig verksamhet.
  • Erfarenhet av arbete med inköp och fakturahantering.
  • Arbetslivserfarenhet där kunskap om särskild utrustning och/eller uniformer varit centralt för uppdraget och som arbetsgivaren bedömer som relevant.
  • Kunskap och erfarenhet av polismyndighetens verksamhet och organisation.


Personliga egenskaper:
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du är flexibel, ordningsam och noggrann. Vidare ska du ha förmågan att kunna arbeta självständigt, men också i grupp. Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt präglat av ordning och reda samt en god kommunikationsförmåga. Vi ser även att du aktivt bidrar till att utveckla verksamheten. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du är kundfokuserad, att du ger god service och har ett gott bemötande i alla situationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Lulete Kolgjini, Tf gruppchef
lulete.kolgjini@polisen.se

Linnéa Roll, HR-konsult
linnea.roll@polisen.se

Fackliga företrädare

Polisförbundet Malmö, Henrik Arvidsson
0705-60 19 04

Seko Polisen Monica Veberg
070-549 11 35

SACO-s: Carina Ivarsson
070-148 73 00

Fackförbundet ST nås via polisens växel 11414
077-114 14 00

Övrig information

Arbetsprov kan förekomma i rekryteringen.

Arbetsort: Malmö / Växjö
Arbetstid: 40 timmar i veckan, med möjlighet till flex.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Serviceman

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg