Administratör med inriktning planering till Lokalpolisområde Örebro

Organisation

Polisregion Bergslagen

Kommun

Örebro

Län

Örebro län

Utlyst

23 september 2022

Ansök senast

07 oktober 2022

Referensnummer

C104111/2022

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vårt team på Kansliet på Lokalpolisområde Örebro söker vi nu en administratör med inriktning planering. Vi söker dig som är strukturerad, flexibel och trivs med en hög arbetstakt. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregionen Bergslagen är organiserad i tre polisområden; Örebro, Värmland och Dalarna, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. Vidare omfattar polisområde Örebro fyra lokalpolisområden; Örebro, Hallsberg, Lindesberg och Karlskoga.

Arbetsbeskrivning

Som administratör jobbar du med den vardagliga planeringen och är ett viktigt stöd till gruppcheferna. I huvudsak arbetar du med administration kring operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet, på både kort och lång sikt. Du tar ansvar för det egna arbetet och för arbetsgruppens gemensamma uppdrag. Du har dagligen dialog med chefer och medarbetare och du får stor nytta av din känsla för service och ditt engagemang.

Du arbetar i olika personaladministrativa system som COPS och Heroma med bland annat registrering av ledigheter, frånvaro och lönetillägg. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, ombemanningar etc. Du samverkar med olika verksamhetsdelar, både inom och utom lokalpolisområde Örebro. Som planerare är du ett dagligt stöd till flera ledningsfunktioner och bidrar till att utveckla verksamheten.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
  • Aktuell erfarenhet av att i närtid jobba som planerare/administratör
  • God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift.
  • Använt dator som arbetsverktyg och har grundläggande kunskaper i Officepaketet


  • Det är meriterande om du även har:

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning administration som arbetsgivaren bedömer relevant
  • Erfarenhet av polisens administrativa system, som till exempel COPS och Heroma.
  • Erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
  • Kännedom om avtal som rör polisanställd personal, ex ASA/Polis och semesteravtal.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg, stabil och förhåller dig till ett sätt som är anpassat i situationen. Arbetet är varierat både vad gäller tempo och arbetsuppgifter vilket ställer krav på flexibilitet, noggrannhet och struktur. Du trivs med, och är duktig på att ge service och har en vilja och engagemang att leverera lösningar. I perioder har arbetet en hög arbetstakt och du behöver ha förmågan att vara lugn och fokusera på rätt saker.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Johanna Eid Forest, Gruppchef
070-2347215
johanna.matsson@polisen.se

Matilda Bolander, HR-konsult
076-1364861
matilda.bolander@polisen.se

Fackliga företrädare

Övrig information

Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid.
Anställningsform: Vikariat / sträcker sig fram till 31/12 2023, med möjlighet till förlängning
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
Funktion: Administratör

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Vi vill även informera dig om att Polismyndigheten använder sig av urvalsfrågor som ett första led i urvalsarbetet. Du kan därför behöva svara på ett antal urvalsfrågor utifrån aktuell kravprofil för den roll du har sökt. Vi uppmanar till sanningsenliga svar på urvalsfrågorna.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg