Administratör till Frontdesk och Registratur, NFC Linköping, visstidsanställning

Organisation

Polisregion Öst

Län

Östergötlands län

Utlyst

13 maj 2022

Ansök senast

24 maj 2022

Referensnummer

C88700/2022

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Till vår registratur på Nationellt forensiskt centrum söker vi nu en administratör som är driven, kommunikativ och självgående. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med nästan 34 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Mottagningssektionen
På Mottagningssektionen diarieför vi inkommande begäran om forensisk undersökning, har funktion som ärendestöd och ansvarar för transport- och logistikfrågor. Vi hanterar merparten av NFC:s inkommande mejl och telefonsamtal. Vi tar även emot alla material som ska hanteras av avdelningens sektioner i Linköping och här sköter vi även internlogistiken. Vi är omkring 30 medarbetare och finns i Linköping.

Gruppen Frontdesk och registratur
Frontdesk och registratur tillhör en relativt nystartad sektion, Mottagningssektionen, en sektion som är en nationell resurs som har fokus på in och utgående paket samt kontakt med uppdragsgivare. Gruppen Frontdesk och registratur består i dagsläget av 12 personer som arbetar med registratur, diarieföring, telefon och mejlhantering och liknande uppgifter. Gruppen är första kontaktytan in till NFC för såväl interna som externa uppdragsgivare.

Hela sektionen är under stor förändring och här finns en perfekt chans för dig som vill vara med och forma din framtida arbetsplats. Arbetet innebär mycket rutinarbete men erbjuder också många tillfällen där man som medarbetare får möjlighet till kreativitet, problemlösning och mycket eget ansvarstagande.

Tjänsten avser en visstidsanställning på 2 år.

Arbetsbeskrivning

Som administratör kommer du att arbeta med:

  • besvara inkommande telefonsamtal och mejl, främst ur ett registratorssammanhang
  • registrering av inkommande paket
  • daglig kontakt med medarbetare på NFC
  • diarieföring av kontakt med uppdragsgivare samt av information

Kvalifikationer

KRAV
Detta är en möjlighet för dig som har:

  • en avslutad och godkänd treårig gymnasieutbildning
  • minst tre års arbetslivserfarenhet inom administration, dokumentation, ärendehantering och registrering max 5 år tillbaka i tiden
  • minst tre års arbetslivserfarenhet inom serviceyrket, med direkt kundkontakt och kundmottagning
  • har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
  • har goda kunskaper i det engelska språket, både i tal och skrift

  • MERITERANDE KUNSKAPER
    Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • arbetat med registratorsuppgifter inom statlig myndighet
  • tidigare har arbetat med ärendesystem eller flödesscheman
  • tidigare haft ett yrke innehållande service och administration

  • PERSONLIGA EGENSKAPER
    Arbetsuppgifterna ställer krav både på självständigt arbete och att du kan samarbeta och kommunicera med andra. Du bör ha en positiv grundinställning och bidra till ett bra arbetsklimat. Du behöver trivas i ett högt arbetstempo samt vara social och
    nyfiken på att lära dig nya uppgifter. Du behöver också vara anpassningsbar och trivas med varierande arbetsuppgifter.

    Därför söker vi dig som:

  • kan arbeta såväl självständigt såsom i grupp
  • är flexibel och förändringsbenägen
  • är stabil
  • är ansvarstagande och har förmåga att se helheten i arbetsuppgifterna och uppdraget

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Sofia Lilja, Rekryterande chef
sofia.lilja@polisen.se

Amanda Larsson, HR-konsult
073-8064374
amanda.larsson@polisen.se

Fackliga företrädare

Polisförbundet Per Thollin, 010-56 383 00; Fackförbundet ST Heléne Tapper, 010-56 281 78; SEKO Polisen Anders Sandqvist, 010-56 91167; SACO Philip Engström 010-562 89 30

Övrig information

Anställning: Visstidsanställning 2 år
Placeringsort: Linköping
Arbetstid: Veckoplanering
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult Amanda Larsson, tfn 073-806 43 74.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg