Administratörer till receptionen i Kristinehamn och Filipstad, Sommarvikariat

Organisation

Polisregion Bergslagen

Kommun

Kristinehamn

Län

Värmlands län

Utlyst

18 januari 2023

Ansök senast

01 februari 2023

Referensnummer

C120178/2023

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten söker personal till våra receptioner i Kristinehamn och Filipstad. Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och flexibel. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten består av drygt 35 500 medarbetare och är organiserat i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Region Bergslagen omfattar Dalarnas, Värmlands och Örebro län med Örebro som huvudort. Här i regionen arbetar ca 2200 medarbetare.

I Lokalpolisområde Kristinehamn bor cirka 40 000 invånare och området innefattar Filipstads-, Storfors- och Kristinehamns kommun. Lokalpolisområdet har en reception i Kristinehamn som är öppen måndag till fredag samt en reception som är öppen en dag i veckan i Filipstad. Utöver detta finns även ett mindre poliskontor i Storfors.

Anställningen inleds med utbildning som sker under juni månad. För att kunna verka i rollen behöver utbildningen genomföras med godkänt resultat

Arbetsbeskrivning

Arbetet i receptionen innebär att bereda och handlägga Polismyndighetsärenden. Som receptionist utfärdar du resehandlingar/pass, registrerar hittegods och hanterar inbetalningar via kassa. Du är ansiktet utåt för myndigheten och servar allmänheten i olika frågor samt hjälper besökande tillrätta. Övriga arbetsuppgifter kan vara att ta emot tillståndsansökningar, besvara frågor via telefon och e-post, samt vanligt förekommande arbete i en reception.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Godkänd gymnasieutbildning med högskolebehörighet.
  • God datavana
  • God kommunikationsförmåga där du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska
  • Kunskap i det engelska språket, främst i tal och förståelse.
  • B-körkort

  • Det är meriterande om du även har:

  • Erfarenhet av receptionsarbete eller annat likvärdigt arbete av som arbetsgivaren bedömer relevant
  • Språkkunskaper utöver svenska och engelska
  • Erfarenhet av att ha jobbat inom offentlig verksamhet med administrativa arbetsuppgifter
  • Är polisstuderande
  • Kunskap i polisens system som tillexempel RES, Durtvå.

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är prestigelös, representativ, serviceinriktad och flexibel. Du har mycket god förmåga att bemöta allmänheten och medarbetare och är intresserade av att hjälpa andra. Du tar ansvar för din uppgift och trivs med att jobba självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis kan det vara högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är lugn och stabil samt har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Matilda Bolander, HR-konsult
076-1364861
matilda.bolander@polisen.se

Fredrik Lundberg , Rekryterande chef
010-5670821
fredrik.lundberg@polisen.se

Fackliga företrädare

Fackliga företrädare för Polisförbundet, SEKO, SACO och ST nås via vår växel 114 14

Övrig information

Övrig information

Arbetsort: Kristinehamn och Filipstad
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2
Tillträde: Maj eller enligt överenskommelse
Funktion: Administratör
Sommarvikariat mellan maj - augusti.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 1/2 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg