Administratörer till receptionen Polisområde Huddinge

Organisation

Polisregion Stockholm

Kommun

Huddinge

Län

Stockholms län

Utlyst

25 januari 2023

Ansök senast

01 februari 2023

Referensnummer

C122635/2023

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?

Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Lokalpolisområde Huddinge innefattar sexton kommundelar med 114 456 invånare. De större delarna av bebyggelsen i Huddinge kommun återfinns i Huddinge centrum, Fullersta, Flemingsberg, Stuvsta, Snättringe, Segeltorp, Vårby, Trångsund och Skogås.

Arbetsbeskrivning

I din roll som administratör blir du Polismyndighetens ansikte utåt. Ditt uppdrag är att hjälpa medborgare som uppsöker oss av olika skäl, vilket till huvudsak sker genom direktkontakt med besökare men även till viss del via telefonsamtal och mail. Du ska kunna informera och vägleda på ett enkelt och begripligt sätt. Varje medborgare ska bemötas objektivt utifrån sitt ärende.

Arbetet innebär att upprätta polisanmälningar av olika dignitet samt hantera beslag och hittegods. Du kommer att initiera utredningar som innebär att hålla förhör och i övrigt bistå med andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Samverkan med olika aktörer sker både internt och externt. Du kommer också ta emot tillståndshandlingar samt hantera inlämnade vapen och ammunition.

Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • Slutförd och godkänd gymnasieexamen eller polisexamen
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
  • God datorvana
  • Aktuell erfarenhet av receptionsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.

  • Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
  • Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet i närtid
  • Erfarenhet av arbete med service/administration inom myndighet alternativt annan offentlig förvaltning
  • Erfarenhet av polisens datasystem
  • Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
  • Kunskaper i ett eller fler språk utöver svenska och engelska

Personliga egenskaper
Du ska ha god förmåga att ta dig an ny information och omsätta den i praktiken. Du trivs i en verksamhet som befinner sig i ständig förändring och har lätt att följa fattade beslut. Arbetsuppgifterna ställer mycket höga krav på att du är noggrann, strukturerad och självgående. Du är serviceinriktad och lösningsfokuserad med en god förmåga att samarbeta och arbeta utifrån att lösa de problem du möter under ett arbetspass. Du innehar en personlig mognad och stabilitet när du arbetar, och skiljer på det personliga och professionella. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser dig själv som en del av dina kollegors arbetsmiljö.

Då rollen innebär kontakter inom och utanför Polismyndigheten, har du lätt att samarbeta och är kommunikativ som en naturlig del av ditt arbetssätt samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Övrig information

Placeringsort: Stockholm, Huddinge

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 01/02-2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg