Sök

Digital redaktör/kommunikatör, Malmö

Organisation

Kommunikationsavdelningen

Kommun

Malmö

Län

Skåne län

Utlyst

05 september 2024

Ansök senast

19 september 2024

Referensnummer

C207736/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en digital redaktör/kommunikatör till kommunikationsenheten i polisregion Syd. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 37 500 medarbetare. Kommunikationsavdelningen är en av Polismyndighetens nationella avdelningar som har ansvar för att proaktivt styra, utveckla och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten.

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter omfattar att arbeta med kommunikationsfrågor brett, både planerad kommunikation och händelsestyrt i en snabbt föränderlig miljö. I tjänsten ingår att producera och publicera innehåll i olika kanaler och arbeta tillsammans med andra medarbetare för att utveckla och förbättra polisens kommunikationskanaler.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Producera och publicera innehåll i digitala kanaler, främst på intranätet och på polisen.se.
  • Förvalta och bedriva ett förbättringsarbete tillsammans med andra medarbetare kopplat till intranätet och polisen.se.
  • Utveckla den interna och externa kommunikationen utifrån uppsatta mål.
  • Analysera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser både internt och externt.
  • Genomföra kompetenshöjande insatser inom kommunikation.

Kvalifikationer

  • Utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
  • Erfarenhet av att arbeta med och utveckla digitala kanaler, framförallt webb och intranät
  • Erfarenhet av att arbeta i diverse verktyg såsom Episerver och Adobe (Photoshop, InDesign, Premiere Pro).
  • Erfarenhet av kommunikationsarbete inom en större organisation.
  • Van skribent med erfarenhet av att producera målgruppsanpassat kommunikationsmaterial till olika kanaler.
  • Vana vid att ge råd och stöd vid kommunikationsplanering och bistå i genomförandet.
  • Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska.

  • Det är meriterande om du även har:
  • Erfarenhet av att stötta och coacha chefer och ledare.
  • Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet/offentlig verksamhet.
  • Erfarenhet att utbilda andra inom ditt kompetensområde.
  • Erfarenhet av stabsarbete och/eller projektledning.

Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik och trivas i rollen som digital kommunikatör/redaktör har du lätt för att samarbeta samt hantera flera parallella engagemang och intressenter. Vi ser att du har en god förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete. Du har även en god förmåga att hantera ett stundtals högt arbetstempo på ett bra sätt. Du ser helheten och har lätt för att anpassa budskap och förklara komplexa frågor i olika kanaler till olika målgrupper. För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som kan arbeta både i grupp och självständigt och du är bra på att skapa goda relationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Rasmus Korsvall, Kommunikationschef
rasmus.korsvall@polisen.se

Christine Bergkvist Björklund , Samordnare
christine.bergkvist-bjorklund@polisen.se

Pamela Vongaribo, HR-konsult
pamela.vongaribo@polisen.se

Fackliga företrädare

SACO, tfn 114 14; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden SEKO tf 010-561 66 27; Sofia Ask Polisförbundet tf 010-56 38710

SEKO Polisen: Karna Tillheden
010-561 66 27

ST vid Nationella avdelningarna
st.inom-polisen@polisen.se

Sofia Ask , Polisförbundet
010-563 87 10

Övrig information

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg