HR-konsult rekrytering och bemanning placering Sundsvall

Organisation

HR-avdelningen

Län

Västernorrlands län

Utlyst

20 maj 2022

Ansök senast

27 maj 2022

Referensnummer

C89666/2022

Arbetsplatsbeskrivning

Vi söker nu HR-konsult med intresse för rekrytering och bemanning samt med sinne för administration och service.

Rekrytering och bemanning är en sektion inom HR-avdelningen. Vi har bred kompetens och ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Sektionen består av cirka 130 medarbetare som ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration. Det är ett nationellt uppdrag med placering i Sundsvall. Resor i landet förekommer, när det är lämpligt att resa. Idag sker många delar av arbetet i digitala miljöer.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara del i ett viktigt samhällsuppdrag genom att handlägga administrativa ärenden inom rekrytering och bemanning vid Sveriges största myndighet. Huvuduppdraget är att bistå verksamhetens chefer inom HR-administration där du främst arbetar med att skriva olika typer av anställningsbeslut, beslut om ändrade anställningsförhållanden och avslut av anställningar. Du arbetar dagligen i Polismyndighetens ärendehanteringssystem och andra IT-system samt samarbetar och samverkar med andra delar av organisationen, exempelvis vår HR-support. Arbetsuppgifterna innebär även att vara behjälplig i olika delar av verksamhetens rekryteringsprocesser.

Vi ser att du kommer att växa in i uppdraget att stötta rekryterande chefer genom hela rekryteringsprocesser, från första kontakt till anställningsbeslut. Rollen kommer då innebära att självständigt driva flertalet parallella rekryteringsprocesser och agera som konsultativt HR-stöd till rekryterande chef.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:
  • Eftergymnasial utbildning inom HR, minst 120 hp.
  • Minst två års erfarenhet av administrativt HR-arbete i närtid, erfarenheten ska vara max tre år bakåt i tiden.
  • Minst ett års erfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra administrativa arbetsuppgifter.
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

  • Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
  • Arbetat som stödfunktion i rekryteringsprocesser.
  • Arbetat i rekryteringssystem.
  • Arbetat med administration rörande arbetspsykologiska tester kopplat till rekryteringsprocessen.
  • Erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik.
  • Kunskaper i polisens IT-system.

Personliga egenskaper:
Arbetsuppgifterna förutsätter att du är van att arbeta strukturerat och noggrant. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt med flera pågående arbetsuppgifter parallellt. Tidvis är arbetsbelastningen hög och du har deadlines att förhålla dig till. Du behöver således ha förmåga att ställa om vid snabba förändringar utan att kvaliteten eftersätts.

Arbetet innebär många olika kontakter vilket betyder att du behöver vara kommunikativ och lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. För att lyckas i rollen är du tillmötesgående och trivs med att vara ett konsultativt stöd.

Självklart har du hög integritet, gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Då vi är varandras arbetsmiljö har du god förmåga att arbeta i grupp och en vilja att bidra till teamets uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Jessica Näs, Rekryterande chef
073-031 76 69
jessica.nas@polisen.se

Anna-Carin Danielsson, HR-konsult
010-567 59 07
anna-carin.danielsson@polisen.se

Fackliga företrädare

Saco-S: Andreas Johansson, 073-084 13 01 Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10 Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92 Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27

Övrig information

Placeringsort: Sundsvall

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 27 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg