Sök
Stäng Meny

Polismyndigheten söker administratör till receptionen i Ystad

Organisation

Polisregion Syd

Kommun

Ystad

Län

Skåne län

Utlyst

12 februari 2024

Ansök senast

25 februari 2024

Referensnummer

C177626/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till receptionen i Ystad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Lokalpolisområde Ystad tillhör polisområde Södra Skåne är ett av polisområdena i region Syd. Vi har verksamhet från Lomma i väster till Simrishamn i öster och från Trelleborg i söder till Höör i norr i totalt 16 kommuner. I polisområdet finns fem lokalpolisområden (Eslöv, Kävlinge, Lund, Trelleborg och Ystad), en utredningssektion och sektionen för utredningsjour.

Som administratör ingår du i Stöd/Servicegrupp 2 som består av en gruppchef samt nio medarbetare. Gruppen sorterar under chefen för Lokalpolisområde Ystad.

Arbetsbeskrivning

Som administratör vid vår reception kommer du att vara polismyndighetens ansikte utåt. Här arbetar du med att ta emot besökande och ge upplysningar och service till allmänheten i olika ärenden.

Du kommer att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter som framförallt kan innebära:
  • Receptionstjänstgöring
  • Svara på frågor från allmänheten
  • Hålla målsägande- och vittnesförhör
  • Diarieföring
  • Hantera vapen/vapenlicenser
  • Administration
  • Passhantering
  • Anmälningsupptagning
  • Hantering av hittegods

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:
  • Gymnasieexamen
  • God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • God förmåga att uttrycka dig i tal på engelska
  • Körkortsbehörighet B, manuell växellåda

  • Det är meriterande om du även har:
  • Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor, i synnerhet inom polisen
  • Behörighet i datasystemet RES
  • Kunskap av polisens interna system, i synnerhet DURtvå
  • Erfarenhet av reception eller annat serviceyrke

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som receptionist hos oss behöver du ha hög social kompetens och ett genuint intresse av att arbeta med människor. Att ge god service är en självklarhet för dig och du drivs av att få hjälpa till och vara en av dem som medborgarna vänder sig till vid behov. Vi värdesätter att du är flexibel i ditt arbete och att du hjälper till där det behövs. Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.

Du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten skall fungera, så det är viktigt att du trivs med att samarbeta med andra.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Hanna Digman
hanna.digman@polisen.se

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Martin Svensson
martin-l.svensson@polisen.se

Fackliga företrädare

SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST nås via Polisens växel 114 14 SEKO Polisen Monica Veberg 070-549 11 35

Övrig information

Arbetsort: Ystad
Arbetstid: Veckoplanering 40h/v
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör reception

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 25 februari 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg