Servicedeskmedarbetare, Stockholm

Organisation

IT-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

02 maj 2022

Ansök senast

16 maj 2022

Referensnummer

C86570/2022

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu servicedeskmedarbetare till polisens servicedesk med ett starkt intresse för IT och som tycker om att ge service på telefon. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisens IT-avdelning utvecklar och supporterar allt stöd som poliser i fält och civilanställda använder i sitt arbete. Våra system används överallt i polisernas vardag, från säker gränsövervakning, ingripanden och utredningar till det dagliga administrativa arbetet.

Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 1000 anställda som tillsammans sköter drift och utveckling samt underhåll och support av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden.
Servicedesk är en viktig funktion som säkerställer att alla polisens system fungerar, och vi hjälper polisens nära 34 000 anställda med all form av IT-support. Vi som ingår i servicedesken har olika ålder och bakgrund och brinner alla för att ge bästa möjliga support till alla våra användare, oavsett verksamhetsområde. Förutom IT-support arbetar gruppen med att hantera och informera om incidenter och andra ärenden som påverkar vår IT-miljö.

Arbetsbeskrivning

I din roll som medarbetare i servicedesk är din huvudsakliga uppgift att ta emot inkommande supportsamtal från polisens medarbetare. Du felsöker och dokumenterar, och löser problemet där så är möjligt, eller skickar till andra grupper för vidare hantering.

Vill du vid sidan av arbetet i servicedesken utvecklas och ta ansvar finns goda möjligheter i något av de projekt vi har för att agilt förbättra våra arbetssätt och vår service. Våra system används i våra polisers vardag dygnet runt, året om. Vi på IT-supporten har därför en 24/7-verksamhet och våra medarbetare arbetar skift, vilket kan inkludera kvällar, nätter och helger.

Som anställd i vår servicedesk får du chansen att vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag och har möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Gymnasieutbildning
  • Mycket god datorvana
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • Arbetslivserfarenhet av att arbeta med att ge service till kunder eller användare under minst sex månader inhämtat de senaste fem åren

  • Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

    Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • Erfarenhet av att arbeta med att ge service på telefon under minst sex månader inhämtat de senaste fem åren
  • Erfarenhet av arbete i IT-servicedesk eller som IT-supporttekniker eller motsvarande inhämtat de senaste 5 åren
  • God förmåga att prata med och guida personer på telefon
  • Erfarenhet av arbete inom support med ärendehanteringssystem eller liknande
  • Utbildning inom IT/data som inte är äldre än 5 år

För att trivas i denna roll behöver du vara en positiv och flexibel person. Du är självgående i dina arbetsuppgifter, men har samtidigt ett starkt samarbetsfokus. Vi ser vidare att du är mån om användarna och brinner för att ge förstklassig service. Arbetsuppgifterna ställer även krav på problemlösning och mycket god kommunikativ förmåga där du är lyhörd för användarnas behov.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Tobias Schiöler, Gruppchef
010-563 29 66

Jenny Minnema , Gruppchef
073-096 21 56

Fackliga företrädare

Andreas Johansson, SACO
073-0841301

Övrig information

Placeringsort: Stockholm.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 16e maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg