Serviceman till polisutbildningen i Malmö

Organisation

Ekonomiavdelningen

Län

Skåne län

Utlyst

12 maj 2022

Ansök senast

27 maj 2022

Referensnummer

C88675/2022

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.

Ekonomiavdelningen säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning.

Vill du veta mer? Läs mer om ekonomiavdelningen här

Serviceenheten som tillhör ekonomiavdelningen har det samlade ansvaret för funktionerna fordonsservice, utbildningsservice till polisutbildningarna, internservice och drift av polisens utbildningsplats Sörentorp samt myndighetens fordonsförsörjning och interna trafiksäkerhetsarbete. I uppdraget ingår att samordna, utveckla och effektivisera verksamheten inom respektive ansvarsområde.

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifterna vid sektionen för utbildningsservice omfattar att ge service inom områdena uniformer, vapen, fordon, larm och passagehantering samt övningsmiljöer. Inom dessa områden sköter du som serviceman logistiken, säkerheten, inköp/beställningar, provningar, besiktningar, service, reparationer samt destruktion av det polisiära utbildningsmaterial som hanteras och används vid respektive polisutbildning. I den här rollen är de huvudsakliga arbetsuppgifterna att svara för uniformshantering, beställningar och behörighetshantering.

Servicemän vid alla polisutbildningarna jobbar nära tillsammans och arbetar också med att förbättra processerna kring utbildningsmaterialet. Du arbetar dagligen i flera olika IT-system. Under omväxlande arbetsdagar varvas administration med operativt servicearbete.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Godkänd och avslutad gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av att arbeta i servicefunktion, gärna i form av personliga möten
  • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
  • B-körkort för manuellt växlat fordon
  • God förmåga att ta till sig och använda digitala verktyg

  • Det är meriterande om du även har:
  • Erfarenhet av att arbeta inom Polisen eller annan statlig verksamhet
  • Arbetat med service inom högskola- och universitet
  • Erfarenhet av IT-baserade ärendehanterings- eller affärssystem
  • Erfarenhet av att arbeta inom beklädnad/uniform
  • Erfarenhet av att arbeta med behörighetshandläggning

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen så är det viktigt att du har hög servicekänsla och kunden i fokus. Du har god förmåga att kommunicera och då vi arbetar tätt tillsammans inom teamet och myndigheten så är det viktigt att du även har god samarbetsförmåga. Då arbetet många gånger är händelsestyrt så behöver du vara självgående, bra på att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna samt noggrann även i stressiga situationer.

Utöver det så har du förmåga att se hur din grupps arbete bidrar till helheten samt vilja att lära dig nytt och bidra till att utveckla och förbättra processerna.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Emma Carlsson, Rekryterande chef
010-56 52950

AnnaKarin Jungerfelt, HR-konsult
114 14

Övrig information

Placeringsort: Malmö
Fackliga företrädare: Saco-S: Andreas Johansson, 073-084 13 01; Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10; Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92; Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 27 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg