Servicemedarbetare till Intern service i Östergötland

Organisation

Polisregion Öst

Kommun

Linköping

Län

Östergötlands län

Utlyst

15 november 2022

Ansök senast

01 december 2022

Referensnummer

C112335/2022

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 35 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Region Öst består av tre polisområden; Södermanland, Östergötland och Jönköping.

Polisområde Östergötland är i sin tur indelad i tre lokalpolisområden (LPO); Linköping, Norrköping och Motala, en utredningssektion samt ett kansli. Gruppen Intern service tillhör PO Östergötland och bedriver sin verksamhet över hela länet.

Vi söker nu personal till Intern service med grundplacering i LPO Linköping men placeringsort kan komma att ändras och du ska vara flexibel och kunna arbeta på alla orter i polisområdet.

Arbetsbeskrivning

Som servicemedarbetare arbetar du bland annat med
  • Post- och godshantering
  • Vaktmästeriarbete, flytt av möbler, montering uppsättning av möbler, anslagstavlor m.m.
  • Lås och nycklar, byte av lampor och laga trasiga inventarier samt övrigt arbete med myndighetens lokaler.
  • Fordon- och garagevård exempelvis in- och utvändig tvätt och besiktning samt bokningar av service och liknade.
  • Arbete i vårt utrustningsförråd.
  • Kontorsservice det vill säga inköp/ beställningar av materiel och varor samt annat administrativt arbete.
  • Övriga ärenden såsom att delta i öppethållande av cykelutlämning för allmänheten förekommer också.

Intern service utvecklar sitt arbetssätt hela tiden och det är viktigt med ett systematiskt, flexibelt och kommunikativt arbetssätt. Du kan också komma att arbeta i olika projekt rörande våra arbetsuppgifter och de tjänster vi utför åt den yttre verksamheten. Dessa projekt kan vara inom polisområdet eller inom polisregionen. Det kan även finnas områden som du får ta extra ansvar för som exempelvis posthantering, samordning med städfunktioner eller fordonsvård.

I rollen som serviceman har du många kundkontakter både inom och utanför polisområdet. Du arbetar självständigt vilket förutsätter att du kan ta egna initiativ och fatta beslut samtidigt som du är en del av ett team där det ställs krav på samarbetsförmåga. Arbetet innebär varierande uppgifter, är fysiskt rörligt och kan innebära tunga lyft.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har
  • Gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
  • God vana av att använda dator som arbetsredskap
  • Erfarenhet från arbete som serviceman, vaktmästare eller likvärdigt
  • Minst ett par års arbetslivserfarenhet
  • Körkort B

  • Det är meriterande om du har
  • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
  • Erfarenhet från offentlig förvaltning

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är serviceinriktad, har ett utpräglad strukturerat arbetssätt samt är ansvarstagande. Du ska också vara praktiskt lagd och lösningsfokuserad. Det är viktigt att du är van vid och tycker om att arbeta i team men också att du har vana av, uppskattar och kan hantera administrativa sysslor. God fysik krävs då tunga lyft förekommer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Jennie Karpéus, Gruppchef
010-566 68 10
jennie.karpeus@polisen.se

Fackliga företrädare

ST nås via st.jonkoping@polisen.se, SACO, Seko och Polisförbundet nås via polisens växel 11414.

Övrig information

Placeringsort: Lokalpolisområde Linköping

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 1/12 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult marie.wilen@polisen.se.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg