Uppdragsledare till IT-avdelningen, Ekonomisystem, Stockholm

Organisation

IT-avdelningen

Kommun

Stockholm

Län

Stockholms län

Utlyst

29 december 2022

Ansök senast

31 januari 2023

Referensnummer

C119221/2022

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Arbetsbeskrivning

Som uppdragsledare i vår grupp kommer du ansvara för något eller några av våra system. Du ansvarar för tekniska införanden, planering av löpande utveckling, förvaltning och underhåll av systemen så att verksamhetens användare har den funktionalitet de behöver.

Du kommer ha det övergripande ansvaret för IT-systemens hela livscykel, samt ansvarar även för vidareutveckling med systemkrav samt dess operativa genomförande utifrån budget och tidplan i enlighet med IT-avdelningens mål samt de regelverk som påverkar detta arbetsområde. Du kommer säkerställa att nödvändig dokumentation finns samt ansvarar för övergripande information, utbildning och stöd till verksamheten under arbetets gång.

I din roll arbetar du tätt med andra delar av organisationen men också med systemleverantörer och andra externa parter. Du kommer delta vid upphandlingar med kravspecifikationer, upphandlingsunderlag, arbeta med utvärdering, samt i skapandet av leverantörsavtal. Det kan även förekomma mer övergripande och strategiska arbetsuppgifter i denna roll.

Kvalifikationer

  • Högskoleutbildning inom IT, ekonomi, eller annan utbildning/erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som motsvarande/relevant
  • Flerårig erfarenhet av arbete som projektledare/förvaltningsledare
  • Erfarenhet av att arbeta inom en större organisation
  • Erfarenhet av att delta i digitalisering och automatisering av ekonomiprocesser
  • Erfarenhet av att ha arbetat som projektledare/förvaltningsledare med affärssystem (exempelvis Unit4 ERP, IFS, SAP m.fl.)
  • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

  • Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet av att arbeta inom statlig myndighet
  • Flerårig erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbete inom ekonomi, företrädesvis i större myndighet eller motsvarande organisationer
  • Arbetat med agila utvecklingsprocesser för tredje-partssystem
  • Erfarenhet av att arbeta med upphandlingar inom ramen för LoU
  • Erfarenhet av automatisering/RPA (Robotic Process Automation) eller något annat motsvarande område

Personliga egenskaper
Du har stort intresse för projektledning och förvaltning samt vill arbeta med att förbättra och utveckla verksamhetsprocesser. Som person är du nyfiken, uthållig samt drivs av att skapa bra lösningar för verksamheten men också skapa förvaltningsbara lösningar utifrån budget och mål.

Du är prestigelös, flexibel med fokus på samarbete och kommunikation gentemot olika delar av organisationen samt är van att axla olika typer av ansvar självständigt och proaktivt.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Kontaktpersoner

Rasmus Lundahl, T.f. Gruppchef Ekonomisystem
010-56 35 119
rasmus.lundahl@polisen.se

Dana Däversjö, HR-konsult
0730-86 97 80
0730-86 97 80
dana.daversjo@polisen.se

Fackliga företrädare

Arbetstagarorganisationer vid Polisen: Saco, ST, SEKO och Polisförbundet nås via Polisens växel: 114 14

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning, med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Anställning: Handläggare
Funktion: Uppdragsledare IT

Gruppen har medarbetare i både Linköping och Stockholm så resor förekommer regelbundet. Beredskap kan förekomma vid helårsbokslut.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 31 januari 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg