JavaScript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polisregion Mitt söker Administratör till Regionala ledningscentralen

Nu söker vi administratörer till regionala ledningscentralen (RLC-administratörer) i Uppsala.

Organisation

Polisregion Mitt

Län

Uppsala län

Utlyst

19 april 2018

Ansök senast

07 maj 2018

Referensnummer

C19168/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Regionala ledningscentralen, RLC, är en sektion vid Operativa enheten. RLC i Region Mitt ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i hela regionen som omfattar Uppsala, Västmanland och Gävleborgs län.

I RLC Region Mitt bedöms och prioriteras inkommande telefonsamtal och radioanrop. Här leds och planeras större händelser i regionen. Arbetsplatsen består av RLC-operatörer och befäl som tjänstgör i Uppsala och Västerås. Successivt under 2018 kommer det att ske en övergång till ett gemensamt RLC med placering i Uppsala.

Dagens servicenivå är bra, dock bedriver vi ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete av vår verksamhet.

Nu söker vi administratörer till regionala ledningscentralen (RLC-administratörer).

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta med hantering av många olika typer av ärenden på en dynamisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Du kommer ingå i ett team som utgör ett stöd för verksamheten på RLC. Det ställer krav på förmåga att ge god service, agera korrekt och snabbt samt kunna hantera flera saker samtidigt. Du kommer även ansvara för att ta emot besök och leveranser till RLC, ta emot inkommande telefonsamtal, e-post och andra dokument.

Det ingår också att:

  • Utföra slagningar i olika register
  • Ansvara för hantering av olika larmrutiner samt hantera krypterad utrustning
  • Arbeta i polisens operativsystem samt hantera myndighetens diariesystem och arkivering
  • Hantera och effektuera beställningar som erfordras för den operativa driften
  • Sammanställa investeringsbehov och underlag inför ekonomidialog
  • Rese- och tidsbokningar
  • Uppdatera RLC Mitts arbetsyta på Intrapolis
  • Vid behov biträda planeringsfunktionen
  • Föra minnesanteckningar vid sektionens möten
  • Administrera viss kompetensutvecklingsdokumentation samt kompetensprov
  • Konferensarrangemang inom sektionen samt vid externa besök
  • Utföra administrativa arbetsuppgifter inom sektionen
  • Sekretesspröva HR
  • Hantera efterlysning/avlysningar
  • Posthantering
  • Utföra vissa service transporter
  • Påfyllning kontorsmateriel/kaffe m.m
  • Övergripande ansvar om bil/lokalbokningar

Arbetet kräver mycket stor flexibilitet och kreativitet

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

  • B-Körkort
  • Fullgjord och godkänd gymnasieutbildning
  • Några års erfarenhet av administration och service
  • Mycket goda kunskaper och vana av att arbeta i Officepaketet
  • Goda kunskaper i så väl svenska och engelska, både i skrift och tal

Meriterande

  • Erfarenhet från Offentlig verksamhet
  • Erfarenhet av polisens operativsystem

Personliga egenskaper
Vi söker en självständig, social person med mycket gott omdöme, ordningssinne och med hög integritet och nyfikenhet. Tjänsten kräver en stor samarbetsförmåga då mycket arbete kommer att ske i samverkan med andra. Du har ett intresse för att lära dig nya saker samt en förmåga att skapa och vidmakthålla kontakter. Vidare är du inte rädd för att arbeta metodutvecklande och fatta beslut utifrån ett helhetsperspektiv. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och trivs att arbeta i en miljö där det händer mycket samtidigt. Du trivs i en dynamisk miljö där arbetsbelastningen stundtals är hög.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Erfarenhet krävs

 

Kontaktpersoner

Linda Hedmark, Gruppchef, 076- 842 89 02

Frida Söderpalm-Berndes, HR-konsult, frida.soderpalm-berndes@polisen.se

Fackliga företrädare

Fackliga företrädare för SACO, SEKO och ST nås via Polisen växel114 14

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen