JavaScript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

NFC Linköping söker en statistiker till avdelningskansliet

Organisation

Nationellt forensiskt centrum

Län

Östergötlands län

Utlyst

12 april 2018

Ansök senast

04 maj 2018

Referensnummer

C18972/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en nationell avdelning inom Polismyndigheten. Verksamheten har sitt huvudsäte i Linköping och finns även i Stockholm, Göteborg och Malmö. Antalet anställda är sammanlagt cirka 500 personer.

NFC:s uppgift är att som opartiskt expertorgan utföra undersökningar i brottmål åt rättsväsendets myndigheter.  NFC har även ansvaret för en enhetlig och kvalitetssäkrad forensisk process inom hela Polismyndigheten som omfattar laborativ verksamhet, kriminalteknik och it-forensik. Dessutom ansvarar NFC för forskning och utveckling,expertstöd samt utbildning inom det forensiska området.  Idag består NFC av sju sektioner med verksamhet inom områden som informationsteknik, biologi, droganalys, kemi och teknik, samt ett kansli.

NFC expanderar och nu söker vi medarbetare som vill arbeta i en organisation som växer och utvecklas.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att delta i arbetet med att bygga upp en ny rapporteringsstruktur från datafångst till färdiga rapporter i olika verktyg men också arbeta direkt mot olika mottagare i ad hoc.

Du bör ha ett stort intresse av olika verksamhetsprocesser som är grunden för datafångsten. Det är viktigt att du kan sätta dig in i och förstå verksamhetens behov i ett övergripande perspektiv.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Vara bryggan mellan verksamhet och statistik
  • Löpande statistikproduktion såsom granskning, beräkning, redovisning, kvalitetssäkring och dokumentation
  • Stödja avdelningen vid behov av statistisk kunskap.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • Har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot statistik
  • Är väl förtrogen med excel
  • Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på engelska och svenska

 

MERITERANDE

Det är meriterande om du har:

  • Arbetat med databaser och liknande arbetsuppgifter enligt ovanstående
  • Arbetat med statistik- eller business intelligence verktyg, speciellt QlikView

 

PERSONLIGA EGENSKAPER

Arbetsuppgifterna ställer krav på

  • Noggrannhet och god analytisk förmåga
  • Att man kan arbeta strukturerat
  • Initiativtagande
  • Självgående
  • Ansvarstagande
  • Hög integritet

 

Vi söker dig som:

  • Har förmågan att se helheten men samtidigt är detaljorienterad
  • Kan samarbeta med andra för att höja kvaliteten
  • Uppskattar utmaningar
  • Som har förmåga att omsätta behov till lösningsförslag
  • Som eftersöker nya sätt att utföra arbetsuppgifter

 

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Kanslichef Liselotte Nielsen Sundberg010-562 8012

Fackliga företrädare

SACO-S, Nils Hydén, telefon 010-562 82 42

Polisförbundet, Per Thollin, 010-563 83 00

Fackförbundet ST, Heléne Tapper, telefon 010-562 81 78

SEKO Polisen Ehrenfried Jäschke telefon 010-562 21 10

Övrig information

Enligt gällande lagstiftning kräver anställningen att blivande anställd lämnar ett DNA-prov för registrering i myndighetens elimineringsdatabas

Anställningen:

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

Arbetsort: Linköping

Arbetstid: Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

 

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.


Ansökan:

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Maria De Geer telefon 072-224 85 78

 

 

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

 

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

 

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

 

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

 

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen