Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Handläggare vid Informationsförvaltningsenheten, Rättsavdelningen

Polismyndigheten söker Handläggare vid Informationsförvaltningsenheten, Rättsavdelningen

Organisation

Rättsavdelningen

Län

Norrbottens län

Utlyst

03 augusti 2018

Ansök senast

31 augusti 2018

Referensnummer

A.373.723/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgifts-behandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats.

Om arbetsplatsen:
Informationsförvaltningsenheten erbjuder en verksamhet med många olika och spännande arbetsuppgifter. Det nationella perspektivet har förstärkts i och med den nya polisorganisationen. Vårt mål i allt arbete är att visa på engagemang och effektivitet. Vår kontakt med allmänhet och myndigheter präglas av service och tillgänglighet. För att vi ska vara framgångsrika ställs stora krav på oss alla.

Vi sätter stor vikt vid en god arbetsmiljö. Arbetsplatsen har ett aktivt friskvårdsarbete där flera alternativ till friskvård erbjuds. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.

 

Arbetsbeskrivning

Som handläggare inom förvaltningsärenden arbetar du med administration, registervård och granskning för att upprätthålla korrekta uppgifter i polisiära register och i andra register inom rättsväsendet. Du kan även komma att arbeta med att handläggning av registerutdrag och andra ärenden kopplat till registerutdrag.

I arbetet ingår också telefonsupport till allmänheten och myndigheter samt att handlägga övriga ärenden som faller inom enhetens arbetsområden.

Kvalifikationer

 

Vi söker dig som har:

  • 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller samhällsvetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • god förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska
  • god vana av att arbeta i MS Outlook och MS Officepaketet Word

 

Det är meriterande om du har:

  • god vana av att arbeta med telefonisupport
  • erfarenhet av handläggnings-/utredningsarbete inom staten
  • eftergymnasialutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för verksamhetsområdet
  • kunskaper i juridik, inom förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen
  • erfarenhet av Polismyndighetens IT-system

 

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga samt att du har en positiv attityd, är serviceinriktad och flexibel. Vidare bör du vara initiativtagande och självständig samt ansvarskännande och noggrann. Vi förutsätter att du arbetar i enlighet med Polisens värdegrund.

Vi lägger stor vikt vid personligt lämplighet.

 

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Anders Malmström 010-56 84145

Fackliga företrädare

  • SACO-S, Kent Svärd tfn 010-56 34 211
  • Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
  • Fackförbundet ST, Johan Gertz, tfn 010-567 70 92
  • SEKO Polisen, Karna Tillheden tfn 010-561 66 27

Övrig information

Anställning

  • Anställningsform: visstidsanställning i minst 6 månader
  • Arbetsort: Kiruna
  • Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
  • Tillträde: snarast och enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

 

Säkerhetsklassning

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kan komma att genomföras före anställning.

 

Ansökan

Vid din ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 31 augusti 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med dnr. A.373.723/2018 i mailets ärendemening.

 

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:

Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Carla Vidén, mobilnr. 072 512 92 06.

 

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29 500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2018.

 

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen