Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Administratör till HR-avdelningens kansli

Organisation

HR-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

05 december 2018

Ansök senast

19 december 2018

Referensnummer

C23704/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Du är som anställd på polisens HR-avdelning delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag. HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar områdena arbetsgivarutveckling, förhandling, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Vidare ansvarar avdelningen för myndighetens personalansvarsnämnd samt värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna. Inom HR-avdelningen arbetar ca 750 medarbetare. Din placering kommer att vara på HR-avdelningens kansli som består av en kanslichef och cirka 15 medarbetare.

HR-avdelningens kansli är avdelningens generella kontaktpunkt mot andra avdelningar och regioner. Kansliet ansvarar bland annat för att driva och samordna arbetet med planering och uppföljning av avdelningens verksamhet. Kansliet ansvarar även för uppföljning av kompetensförsörjningen på myndighetsnivå genom fördjupade analyser inom personalområdet och månadsvis personalstatistik.

Arbetsbeskrivning

På avdelningskansliet får du möjlighet att arbeta inom många av de olika områden som HR-avdelningen ansvarar för. Dina arbetsuppgifter består av samordning, stöd till avdelningens ledning, uppföljning och administration som rör såväl avdelningens gemensamma frågor som kansliets ansvarsområde. Rollen är omväxlande med ett tidvis högt tempo

Arbetsuppgifterna innefattar beställningar, fakturor och inköp samt att planera möten. Du kommer även att hantera och fördela inkomna ärenden via avdelningens funktionsbrevlåda, diarieföring med tillhörande arkivering av handlingar, säkerställa beredning av underlag och ta fram och förvalta administrativa rutiner. I rollen ingår kontakt med medarbetare och chefer, arbetstagarorganisationer och andra myndigheter. Det är därför viktigt att du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och har ett reflekterande förhållningssätt med god förmåga att samarbeta.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har: 
• Avslutad gymnasial utbildning, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt 
• Erfarenhet av att arbeta med kvalificerad administrativ handläggning 
• Erfarenhet av att ha arbetat i MS Office-paketet och övriga relevanta IT-system 
• Erfarenhet av att ge stöd till chefer 

Det är meriterande om du har: 
• Erfarenhet av att ge stöd till chefer på strategisk nivå 
• Erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter i statlig verksamhet 
• Erfarenhet av att arbeta med personalfrågor 

Personliga egenskaper: 
Vi söker dig som har förmåga till: helhetsperspektiv samt är noggrann och strukturerad. Du är lösningsinriktad och tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt är prestigelös. Då det förkommer många kontakter såväl internt som externt har du en hög servicenivå och kan hantera snabba uppdrag. 

• Förmåga att vara flexibel, kunna prioritera och arbeta strukturerat 
• Förmåga att skapa förtroendefulla relationer, ha ett reflekterande förhållningssätt med god förmåga att lyssna, föra konstruktiv dialog, samverka och vara serviceinriktad 
• Förmåga att inhämta, värdera och systematisera information 
• Förmåga att anpassa information efter mottagare och situation 
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper för denna funktion 

Kontaktpersoner

Jenny Hedqvist
Chef HR-kansli
076 149 01 50

Sanja Galusic
HR - handläggare
073 086 40 38

Fackliga företrädare

Kent Svärd, SACO, 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, 010-56 38 710; Johan Gertz, Fackförbundet ST, 010 5677092; Karna Tillheden, SEKO Polisen, 073-249 04 22

Övrig information

Anställningen:
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Marie Nilsson, marie-s.nilsson@polisen.se

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen