Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polisens Kontaktcenter i Norberg/Västerås söker Anmälningsupptagare, Sommarvik

Polisens Kontaktcenter söker Anmälningsupptagare / Larmoperatörer till en kombinerad tjänst till Polisens Kontaktcenter (PKC) och Bevakningscentralen (BVC)

Organisation

Polisregion Mitt

Län

Västmanlands län

Utlyst

19 december 2018

Ansök senast

21 januari 2019

Referensnummer

C24008/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten söker PKC/BVC Operatörer till Polisens Kontaktcenter (PKC) och Bevakningscentralen (BVC) i Norberg/Västerås. Tjänsten innebär att man måste vara flexibel i sin förmåga att tjänstgöra vid båda orterna. PKC finns både i Norberg och Västerås. BVC finns enbart i Västerås.

PKC-sektionen är inordnad i den regionala operativa enheten. PKC-sektionen omfattas av grupper om förundersökningsledare, operatörer samt planerare. Sektionen är under utveckling och går mot att ta en aktivare del i polisens brottsutredande uppdrag samtidigt som den verksamhetsmässigt kommer att knytas närmare regionens ledningscentral. BVC hanterar polismyndighetens interna larm i Region Mitt, Region Bergslagen och Region Öst, inbrottslarm och olika typer av driftlarm.

PKC-verksamheten tar emot merparten av de anmälningar gällande brott och förluster som inkommer till Polisen. Verksamheten hanterar även merparten av de tips som inkommer. PKC-verksamheten är under stark utveckling och samarbetet med övriga delar av polisens verksamhet blir allt tydligare. Vid Polisens Kontaktcenter arbetar idag ca 90 personer.

Arbetsbeskrivning

Huvudsakliga arbetsuppgifter (PKC):

  • Du kommer att vara mottagare av anmälningar, tips mm via telefon gällande många olika typer av brott och händelser.

Nattetid tar PKC Region Mitt emot våra egna samtal samt nattsamtalen för Region Bergslagen och Region Öst.

BVC ligger under PKC:s paraply och hanterar Polismyndighetens interna larm, för Region Mitt, Region Bergslagen och Region Öst, inbrottslarm och olika typer av driftlarm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter (BVC):

  • Vidta åtgärder enligt åtgärdskalender beroende på vilken typ av larm som terminerat på bevakningscentralen
  • Du kommer även ha administrativa arbetsuppgifter som snabbt kan avslutas om bevakningscentralens huvudsakliga uppdrag kräver, exempelvis upprätta och komplettera polisanmälningar samt handlägga de polisanmälningar som inkommer via internet(e-anmälan).

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasiekompetens med några års arbetslivserfarenhet.
  • Du har goda datakunskaper
  • Du har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och i skrift
  • Innehar B körkort
  • Svensk medborgare

 

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • Grundkunskaper i juridik på högskolenivå.
  • Kunskaper i andra språk.
  • Telefonvana, använt telefon som arbetsredskap i tjänst.
  • Erfarenhet av att ha arbetat med oregelbundna arbetstider.

 

Personliga Egenskaper

En operatör ska ha förmåga att:

  • Lösa problem av grundläggande karaktär som uppstår i arbetet
  • Ta ansvar för de egna arbetsuppgifterna, dess utförande och resultat
  • Bidra i utvecklingen av egenanvända metoder och verktyg
  • Bidra i utvecklingen av samarbete med andra aktörer inom egna och angränsande arbetsfält
  • Du har god servicekänsla och personlig mognad
  • Du har förmåga att prioritera åtgärder efter den situation som uppstått
  • Du är stresstålig

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du kan bemöta olika människor i olika situationer. Du är noggrann och har en hög servicekänsla och personlig mognad. I rollen som operatör till bevakningscentralen är det även viktigt att vara stresstålig och ha förmågan att prioritera åtgärder efter den situation som uppstått.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Gruppchef Maarit Lundgren tfn 010-567 53 82 (PKC)

Gruppchef Peter Jonsson tfn 010-567 57 74 (BVC)

Fackliga företrädare

Linnéa Hjelm, ST, 010-567 54 95

Monica Hedin, Seko 010-567 02 32

Ralf Andersson, Polisförbundet, 010-567 63 35

Övrig information

Anställningen: Startdatum 2018-05-20

Anställningsform: Sommarvikariat from 20/5-2019 till 31/8-2019

Du kommer att börja din anställning med en fyra veckors obligatorisk utbildning på heltid den 2018-05-20

Utbildningen kommer att hållas både i Norberg och Västerås.

Arbetsort: Norberg / Västerås.

Arbetstid: Periodplanerad dygnet runt måndag – söndag.

Anställning: Administratör

Med funktionen: PKC/BVC - operatör

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Frida Söderpalm-Berndes

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen