Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Administratör till Utredningsenheten, LPO Norrköping

Organisation

Polisregion Öst

Län

Östergötlands län

Utlyst

05 juli 2018

Ansök senast

19 juli 2018

Referensnummer

C20731/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Utredningsenheten i Norrköping
Utredningsenhetens huvudsakliga syfte är att bidra till en så hög och snabb brottsuppklarningsgrad som möjligt. Här arbetar utredare som utför brottsutredningar i olika typer av brottskategorier. Som administratör har du en viktig roll i att främst stödja och underlätta för utredarna i deras arbete.

Polismyndigheten söker en administratör till Lokalpolisområdet Norrköping.

Arbetsbeskrivning

Som administratör på Utredningsenheten i Norrköping kommer ditt arbete till största del bestå av att utgöra ett stöd till utredningspersonalen och då främst med beslagshanteringen. Beslagshanteringen är omfattande och rör inte bara lokalpolisområdets utredare utan även utredare som tillhör region och polisområde.

Utöver beslagshanteringen kan även andra olika typer av administrativa arbetsuppgifter behövas genomföra varav de vanligaste listas nedan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Kvalitetssäkra förundersökningsprotokoll.
  • Nedläggningar av ärenden.
  • Skriva ut förhör.
  • Arkivering av dokument i olika ärenden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande.
  • Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och i skrift. 
  • Är ansvarstagande, strukturerad, flexibel och serviceinriktad.
  • God datorvana och goda kunskaper i Word, Excel och Outlook.
  • Erfarenhet av tidigare administrativt arbete.

Det är meriterande om du har:

  • Tidigare erfarenhet av arbete inom Polisen och/eller annan statlig verksamhet
  • Kunskaper i programmen DUR 2 eller PÄR.

Vi söker dig som:

  • Har god serviceförmåga.
  • Är noggrann och har förmåga att arbeta systematiskt och uthålligt.
  • Kan hantera känslig information som kan innehålla uppgifter om grova brott med integritet och professionalitet.
  • Kan strukturera ditt arbete på egen hand. 
  • Hanterar stress väl.
  • Har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp och har god samarbetsförmåga.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: John Andåker och i hans frånvaro Olof Fäldt, nås via växeln 114 14.

Fackliga företrädare

Seko Polisen, Jan Tuvesson, 0761-349310 Jan.Tuvesson@polisen.se
ST, Saco, Polisförbundet nås via växeln, 114 14

Övrig information

Anställningen:

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetsort: Norrköping

Arbetstid: Dagtid, måndag till fredag, med flex.

Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal annonserade arbetstillfällen: 1

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.


Ansökan:

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Johanna Jarbo, johanna.jarbo@polisen.se.


Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen