Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Handläggare vid polisområdeskansliet, polisområde sydöstra Götaland

Organisation

Polisregion Syd

Län

Kalmar län, Kronobergs län

Utlyst

12 juli 2018

Ansök senast

09 augusti 2018

Referensnummer

C20841/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten, region Syd har ca 4700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Sydöstra Götaland är region Syds geografiskt och befolkningsmässigt största polisområde med ca 460 000 innevånare uppdelat i 19 kommuner. Området har fem lokalpolisområden - Kalmar, Karlskrona, Nybro, Västervik och Växjö, en utredningssektion, en jourutredningssektion samt ett kansli.

Polisområdeskansliets huvudsakliga uppgift är att vara ett stöd till polisområdesledningen och områdets sektionschefer. Nu söker vi dig som vill arbeta som handläggare vid polisområdeskansliet.

Arbetsbeskrivning

  • Samordna polisområdets utbildningsfrågor i samverkan med polisregion Syds utbildningsråd
  • Samordna polisområdets krisberedskap och krissamverkansfrågor
  • Hantering av enhetsgemensamma ärenden
  • Ansvara för att inkomna handlingar/ärenden hanteras korrekt
  • Ersätta kanslichef vid behov

Kvalifikationer

  • Fördjupad polisiär verksamhetserfarenhet med bakgrund från minst något av de aktuella verksamhetsområdena; operativ verksamhet, utredningsverksamhet eller underrättelseverksamhet är av största vikt
  • Dokumenterad erfarenhet av samverkan såväl internt som externt med andra myndigheter är avgörande för att klara uppdraget
  • Dokumenterad chefserfarenhet, eller likvärdig erfarenhet kommer också att värderas högt
  • God kunskap om Polismyndighetens beslutsvägar och forum för beredning av varierande frågor
  • Polisexamen i enlighet med Polisförordningen (2014:1104), alternativt annan akademisk utbildning

Meriterande

En bred yrkeserfarenhet inom flera av polisens olika verksamhetsområden är en fördel för att kunna hantera bredden av ärenden inom kansliverksamhetens ansvarsområde.

Personliga egenskaper

  • Dokumenterad god förmåga till samverkan med såväl interna som externa parter
  • God förmåga att leda personal och verksamhet samt att företräda arbetsgivarren
  • Flexibel med förmåga att arbeta både självständigt och i grupp
  • Initiativrik, drivande och med en problemlösande attityd
  • Strukturerad med god förmåga att prioritera och hålla deadlines
  • Kommunikativ och bra på att skapa goda relationer
  • Analytisk med förmåga till helhetssyn

Kontaktpersoner

Kanslichef, polisintendent Per Wiberg: 070-253 55 27

Fackliga företrädare

Polisförbundet: Annelie Larsson, 076-768 24 50

ST: Angelica Hultgren, st.region-syd@polisen.se

Seko Polisen: Ehrenfried Jäschke, 076-764 62 44

Saco: Anders Grönvall, saco-s.regionsyd@polisen.se

Övrig information

Anställning: Tillsvidareanställning som inspektör med funktion som handläggare, alternativt anställning som handläggare. Om du som söker är polisassistent, kommer du att anställas som inspektör.

Placeringsort: Växjö eller Kalmar

Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Eventuella anställningsintervjuer i denna rekrytering kommer att hållas 21 augusti, så håll den dagen öppen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost. Märk din ansökan med Ref. C20841/2018. Skicka din ansökan till Polismyndigheten, Att: Carina Axelsson, HR-syd, 351 12 Växjö.

 

POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen