Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Incident Manager till Polisen - Vi söker dig som gillar att vara i hetluften

Organisation

IT-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

03 juli 2018

Ansök senast

10 augusti 2018

Referensnummer

A339.467/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- Gymnasial utbildning

- Goda baskunskaper inom IT

- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av att arbeta som Incident Manager eller inom Incident Management

- Erfarenhet av att arbeta som Problem Manager eller inom Problem Management

- Certifierad inom ITIL och extra meriterande om du har djupare kunskap inom Service Transition och/eller Service operation

- Erfarenhet inom Servicedesk eller IT support

- Tidigare erfarenhet inom ledarskap

Som person är du:

- Ansvarsfull med en stor drivkraft och vill utvecklas

- Lösnings- och resultatorienterad

- Social och utåtriktad person med god kommunikations- och samarbetsförmåga

- Prestigelös och gillar att bedriva förändringsarbete

- Professionell i ditt dagliga arbete

- En lagspelare som bidrar till ett bra samarbete med god stämning även i stressade och pressade situationer

- Serviceminded – du älskar att ge bra service

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information

Arbetsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Ansökan

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med hr.support@polisen.se

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 10e augusti 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.

Du skickar in din ansökan till jobb.na@polisen.se och ange diarienummer A339.467/2018

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen