Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Verksamhetsutvecklare till Nationella operativa avdelningen, med fokus på RAKEL

Organisation

Nationella operativa avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

11 juli 2018

Ansök senast

30 juli 2018

Referensnummer

110/18

Arbetsplatsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill arbeta som verksamhetsutvecklare med fokus på RAKEL-systemet.

Placeringen är vid Nationella kontaktenheten, vid gruppen för samordning av process- och funktionsansvar.

Nationella Operativa Avdelningen, NOA har ca 1200 anställda. Avdelningen består av 7 enheter samt ett kansli som lyder direkt under avdelningschefen.

Noa:s Nationella kontaktenhet (NKE) ansvarar för att leverera en tillgänglig och medborgarnära nationell telefonifunktion via växelorterna som är lokaliserade i Stockholm, Göteborg och Malmö. Enheten har också det samlade nationella processansvaret för polisens kontaktcenter (PKC), kommande regionledningscentraler (RLC) samt nationella viltolycksrådet(NVR). Verksamheterna vid NKE ställer stora krav på kundfokus samt bemötande- och servicefrågor.

Arbetsbeskrivning

Nationella kontaktenheten är informationsägare för Polismyndighetens radiosystem RAKEL samt har det nationella verksamhetsansvaret för hur polisen ska använda och utveckla systemet. IT-avdelningen ansvarar för den tekniska delen. Omfattande samverkan sker med Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) som äger RAKEL-systemet.

Du medverkar i att leda den interna och externa utvecklingen och förankringen av NKE: ansvarsområden. Detta innebär bland annat att arbeta med såväl enhetens ledning som medarbetare i att skapa förutsättningar för utveckling av verksamheten och förbättra resultat. Du verkar i en processinriktad miljö med stort fokus på kvalitativt arbete. Vidare samverkar du med relevanta funktioner vid avdelningens övriga enheter och kansli.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-  Verksamhetsutvecklare för RAKEL ska utgöra myndighetens verksamhetsspecialist på nationell nivå när det gäller användandet av RAKEL.
- Företräda myndigheten i förhållande till MSB.
- Upprätthålla strukturerad samverkan med regionernas sambandsansvariga (SA).

Kvalifikationer

Vi söker sig som har:
- Adekvat utbildning inom verksamhetsutvecklingGedigen kunskap och/eller erfarenhet av att arbeta med RAKEL-systemet.
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom myndighet.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- Goda kunskaper i Officepaketet och andra för enheten relevanta system.

Meriterande
Det är meriterande om du har:
- Arbetat med liknande uppgifter inom Polismyndigheten.

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på förmåga att kunna samordna, strukturera och produktivt driva arbetet framåt. Du bör ha starkt utvecklingsfokus, en helhetssyn samt ett verksamhetsövergripande perspektiv med förmåga att se gruppens, enhetens och Polismyndighetens roll i ett större sammanhang.

En förutsättning för ett gott resultat är att kunna förankra arbetet hela vägen ut i verksamheten, vilket ställer krav på god kommunikativ förmåga samt förmåga att entusiasmera och inspirera. Du ska vara självgående och samtidigt ha lätt för att arbeta i grupp. En stor del av arbetet präglas av samarbete och att skapa kontakter både internt och externt.
Vi ser att du är analytiskt lagd samt innebar en stor teknisk förståelse.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Kontaktpersoner

Mer information om uppdraget lämnas av rekryterande chef: Anna-Carin Gustafsson Åström, chef nationella kontaktenheten, NOA, 010-563 71 89

Fackliga företrädare

Kent Svärd, Saco, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10. Johan Gertz 010-5677092, Fackförbundet ST. Fiasel Jafri, SEKO Polisen, 070-649 64 90.

Övrig information

Anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Stockholm (kan diskuteras).
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast måndag 30/7-18. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.noa@polisen.se. Märk din ansökan med refnr: 110/18 i mailet ärendemening

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att lämna ut, ta kontakt med ansvarig HR-konsult, Wenche Lundgren.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen