Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Administratör till avdelning för särskilda utredningar, ärendesamordning/spaning

Organisation

Avdelningen för särskilda utredningar

Län

Stockholms län

Utlyst

28 juni 2018

Ansök senast

07 augusti 2018

Referensnummer

A335.700/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Avdelningen för särskilda utredningar handlägger ärenden enligt förordningen (2014:1106) om handläggning av ärenden om brott om anställda inom polisen m.m. Ärendena avser anmälningar mot anställda inom Polismyndigheten och Säkerhetspolisen, studenter vid polisprogrammet, åklagare, domare, vissa andra offentliga befattningshavare samt personal som står direkt under polisiär arbetslednings såsom inhyrda arrestvakter. Avdelningen är fristående från övrig verksamhet inom Polismyndigheten. Chefen för avdelningen anställs genom beslut av regeringen och verksamheten finansieras via en egen anslagspost..

Avdelningen samverkar med Åklagarmyndighetens Särskilda åklagarkammare och har bland annat upprättat gemensamma handläggningsrutiner. Vidare ska avdelningen vid behov ge stöd och biträde till Justitieombudsmannen, Justitiekanslern och andra myndigheter.

Arbetsbeskrivning

Som administratör kommer dina arbetsuppgifter att
variera men vanligt förekommande sysslor är att ta emot samtal och e-post,
posthantering sam ansvar för funktionsbrevlådorna. Du kommer att biträda
chefssekreteraren efter behov samt biträda spaningsenheten med underlag.
Bokningar och beställningar förekommer också.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet att jobba med polisens utredningssystem, även DUR
  • Erfarenhet att använda Pär och Agresso
  • Goda färdigheter i MS Office-paketet
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Meriterande
Vi ser gärna att du som söker har:

  • Kännedom om, och förståelse för verksamhetsbaserad arkivredovisning
  • Erfarenhet av handläggning av ärenden om utlämnade av allmän handling
  • Erfarenhet av handläggnings-/utredningsarbete
  • B-körkort

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, ansvarstagande, har ett starkt driv och en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är prestigelös, flexibel och engagerad och har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser att du som person är lojal och pålitlig med hög integritet och sekretessmedvetenhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer? Mer information om uppdraget lämnas av Ing-Louise Andrén, tfn 010-5635657 vid Polismyndigheten.

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 38710; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 16 627

Övrig information

Anställningen

Arbetsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Emmy Angeklint, tfn 070-360 44 81.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 7 augusti. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.

Du söker tjänsten via jobb.na@polisen.se och du uppger diarienumret för ärendet, A335.700/2018.

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen