Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Handläggare (civil) till Regionkansli Mitt, Kansligrupp 1

Vi söker dig som vill arbeta som handläggare vid regionkansliet i polisregion Mitt. Arbetet som handläggare vid Kansligrupp 1 innebär ärendehantering/administrativt stöd inom regionen samt kontakt med andra aktörer inom myndigheten.

Organisation

Polisregion Mitt

Län

Uppsala län

Utlyst

29 juni 2018

Ansök senast

05 juli 2018

Referensnummer

A334.338/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polisregion Mitt har ca 2 000 anställda. Regionen
består av tre polisområden, (Uppsala, Västmanland och Gävleborg) och tre
regionala enheter (Underrättelse, Utredning och Operativ verksamhet) samt ett
regionkansli som lyder direkt under regionpolischefen. Regionkansliet ska ge
stöd till regionledningen samt planera och följa upp verksamheten på
övergripande nivå.

Arbetsbeskrivning

Arbetet som handläggare vid Kansligrupp 1 innebär ärendehantering/administrativt stöd med tyngdpunkt att säkerställa att mottagande och återrapportering av frågor mellan nationell nivå och polisområdena/enheterna samt ärendefördelning hanteras på ett enhetligt och förutsägbart sätt. Viss hantering rörande personaladministration förekommer, likaså fakturahantering och beställningar. Även beredning och samordning av inkomna frågor och remisser kan ingå i uppdraget. Som handläggare vid kansliet ingår även ansvar för kansliets funktionsbrevlåda och fördelning av ärenden till berörda parter. Övriga förekommande arbetsuppgifter inom kansligruppen kan vid behov utföras.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ärendehantering (samordning, fördelning)
  • Administrativt stöd
  • Beredning och samordning av bl.a. remisser och inkomna frågor
  • Ansvar för regionens funktionsbrevlåda
  • Beställningar och fakturahantering

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • något års erfarenhet av administrativt arbete inom polisen, med inslag av service
  • erfarenhet av arbete som administrativt stöd
  • arkivkunskaper
  • bred organisatorisk kunskap om polisverksamheten
  • förmåga att hantera polisens IT-system (ex. PÄr)

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av arbete vid annan myndighet

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har:

  • förmåga att arbeta på ett organiserat och effektivt sätt
  • förmåga att strukturera och prioritera arbetet
  • förmåga att ge god service med kvalité
  • förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Michael Andersson, tfn 010-56 77053

Fackliga företrädare

Therese Croner, ST, tfn 010-567 64 44

Kontaktpersoner för SACO, Polisförbundet, SEKO nås via Polisens växel.

Övrig information

Anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Uppsala
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 5 juli 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.mitt@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med dnr A334.338/2018 i mailets ärendemening.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:

Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta rekryterande chef.

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.

Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.

De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen