Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polismyndigheten söker administratör till Utredningsjourgrupp 3, Karlskrona

Polismyndigheten söker nu dig som vill arbeta som administratör med tillsvidareanställning vid Utredningsjourgrupp 3 med placering i Karlskrona.

Organisation

Polisregion Syd

Län

Blekinge län, Kalmar län, Kronobergs län, Skåne län

Utlyst

04 juni 2018

Ansök senast

18 juni 2018

Referensnummer

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten, region Syd har cirka 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Sydöstra Götaland är region Syds geografiskt och befolkningsmässigt största polisområde med cirka 460 000 innevånare uppdelat i 19 kommuner. Området har fem lokalpolisområden, Kalmar, Karlskrona, Nybro, Västervik och Växjö.

Arbetsbeskrivning

Funktionen som administratör i utredningsjourgruppen innebär att arbeta både som administratör och som arrestantvakt i arresten. I funktionen som administratör utgör du ett stöd till förundersökningsledaren med främst administrativa arbetsuppgifter som:

• Utredningsadministration
• Registerslagning i polisens register
• Hantering av larmsystem
• Förekommande administrativa arbetsuppgifter

Arbetet som arrestantvakt innebär att hantera och möta personer som berövats friheten av olika anledningar. Flera frihetsberövas i syfte att utreda brott, men det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av berusning.

Arrestantvakten är den som den intagne har närmast kontakt med under sin vistelse som frihetsberövad i arrestlokalen och arbetet bedrivs under ledning av ett stationsbefäl.

Uppdraget innefattar administrativa sysslor som dokumentation kring omhändertagandet och tillsyn, likaväl som mer handgripliga sysslor som att bistå ingripandeverksamheten med avvisitering eller olika former av provtagning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Godkänd gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Svenskt medborgarskap
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Van dataanvändare
• B-körkort

Meriterande

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av tre-skiftarbete
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, gärna inom rättsväsendet.

Personliga egenskaper

Arbetsuppgifterna är omväxlande och kräver att du är serviceinriktad, kan arbeta självständigt och tar eget ansvar för dina abetsuppgifter. Du har en förmåga att göra ansvarsfulla och kloka individuella bedömningar. Arbetet kan stundtals vara stressigt samt psykiskt påfrestande vilket kräver att du är uppnått en personlig mognad samt kan bibehålla en god prioriteringsförmåga och handla rationellt även under press. Du är noggrann och ansvarsfull. Du har en social kompetens och en kommunikativ förmåga som innebär att du är lyhörd och tydlig. Vi förutsätter att du kan arbeta självständigt såväl som i grupp.

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har ett lösningsorienterat fokus.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Erfarenhet krävs.

Kontaktpersoner

Information om uppdraget lämnas av sektionschef Ola Jarevik, 010-56 20 138 och gruppchef Bo Olsson, 010-56 20240, 070-348 47 18-

Information om rekryteringsprocessen lämnas av HR-konsult Anne-Lie Holgersson, 010-56 201 27.

Fackliga företrädare

Annelie Larsson Polisförbundet, 076-7682450, Angelica Hultgren,
ST Region Syd st.regionsyd@polisen.se, SACO-S region Syd, saco-s.regionsyd@polisen.se, nås via polisens växel 114 14. Seko
Polisen Monica Veberg, 070-549 11 35 monica.veberg@polisen.se.

Övrig information

Anställning: Tillsvidareanställning som administratör med sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Tre-skift
Placeringsort: Karlskrona
Tillträde. Enligt överenskommelse.

Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd ta kontakt med ansvarig HR -konsult Anne-Lie Holgersson.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen