Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Gruppchef till Områdeskansliet vid PO City, region Stockholm (Polis)

Organisation

Polisregion Stockholm

Län

Stockholms län

Utlyst

28 november 2018

Ansök senast

19 december 2018

Referensnummer

C23487/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polisområde Stockholm city omfattar geografiskt de centrala delarna av Stockholms stad, Hammarby sjöstad samt Lidingö stad. Polisområdet består av två lokalpolisområden: Södermalm och Norrmalm samt två utredningssektioner, en joursektion, två utredningssektioner för operativt stöd och ett områdeskansli. Polisområdet bedriver arbete inom områdena utredning och lagföring, ingripandeverksamhet samt den brottsförebyggande verksamheten främst inom ramen för sitt geografiska ansvarsområde.

Arbetsbeskrivning

Som chef för Operativ verksamhetsstyrning 2 leder och stöttar du fyra olika stödfunktioner som dagligen stöttar chefer och medarbetare. Följande ingår i gruppen: 

Två stycken aspiranthandläggare som handlägger, administrerar och ansvarar för alla aspirantfrågor i City. 
Två stycken utbildningshandläggare som handlägger, administrerar och inventerar alla utbildningsfrågor i City. 
Två stycken vapenansvariga som hanterar och administrerar alla tjänstevapenfrågor i City. 
Två stycken alkoholhandläggare som är remissinstans angående våra alkoholtillstånd samt öppettider på samtliga restauranger/barer och tillställningar i region Stockholm. 

Dessutom är du sammankallade för Citys utbildningsråd där utbildningshandläggarna och deras respektive kontaktpersoner på sektion/LPO träffas och diskuterar olika utbildningsfrågor.

Kvalifikationer

ska du 
- inom ramen för ditt ansvarsområde ansvara för att verksamhetens uppdrag utförs 
- tillsammans med dina medarbetare verka för verksamhetens långsiktiga förändrings-och utvecklingsarbete 
- ansvara för såväl utvecklingssamtal som lönesamtal/lönesättande samtal för dina medarbetare 
- ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar 
- företräda hela Polismyndigheten både externt och internt och arbeta för att stärka förtroendet för polisverksamheten. 

är du 
- verksamhetsansvarig genom dina medarbetare når du goda resultat som ger önskvärda effekter 
- arbetsgivare du påverkar och tar ansvar för arbetsgivarpolitiken samt tillämpar den för verksamhetens bästa 
- ledare utifrån uppdraget coachar, motiverar, stödjer och skapar du förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential 

har du 
- minst två års aktuell erfarenhet av att ha arbetat som chef med fullt personalansvar 
- Polisexamen 
- erfarenhet av det aktuella verksamhetsområdet 
- erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten 

besitter du 
- förmåga att använda dig av kommunikation som medel för styrning och ledning av verksamheten 
- förmåga och att se den egna verksamhetens arbete i ett större sammanhang 
- förmågan att sätta mål och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter 
- förmåga och vilja att initiera, motivera, driva och leda förändring utifrån såväl ett utifrån- som ett inifrånperspektiv 
- förmåga att tillvarata medarbetarnas potential i utveckling av verksamheten 
- förmåga att peka ut riktning, förklara varför samt skapa förutsättningar för att ta sig dit 

Se hela kravprofilen här

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas. 

Kontaktpersoner

Information om uppdraget lämnas av Anette Haag,  010-563 01 08.
Information om rekryteringsprocessen lämnas av: Kenth Johansson , 070-347 45 89.

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Saco-S, Seko och ST nås via polisens växel 114 14

Övrig information

Anställning 
Tillsvidareanställning med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning 
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning 
Placering vid PO Stockholm City, Områdeskansliet 

Säkerhetsklassning 
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. 

Ansökan 
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. 

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd ta kontakt med Kenth Johansson , 070-347 45 89. 

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. 

Polismyndigheten 
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. 

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. 

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se 

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen