Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polisområde Stockholm syd söker administratör för polisområdesledningen

I rollen kommer du att arbeta med administrativa och stödjande arbetsuppgifter gentemot hela polisområdet men initialt mot polisområdeschefen, dess biträdande chef och kanslichefen.

Organisation

Polismyndigheten

Län

Stockholms län

Utlyst

22 november 2018

Ansök senast

05 december 2018

Referensnummer

C23345/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Områdeskansliet har till uppgift att stödja områdesledningen avseende operativ koordinering, förvaltning och uppföljning av verksamheten. En del av kansliets uppdrag är att samordna vissa sakfrågor för att stödja gemensamma verksamhetsgrenar och polisområdet i stort. 
Sekretariatet består av bland annat administratörer, handläggare och samordnare. Gruppen hanterar förvaltningsfrågor, beredningar, planering och mottagande av nya polisaspiranter. Samordning av utbildningsfrågor, remisser och uppdrag ingår också i jobbet. 

Arbetsbeskrivning

Områdeskansliet söker administratör vars huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för: 

  • generellt administrativt stöd för polisområdesledningen och kanslichefen 
  • organisera, planera och förbereda möten och kallelser, föra protokoll 
  • administration relaterat till kansliet och polisområdet i stortfördela, följa upp och redovisa uppdrag och remisser 
  • hantering av polisområdets funktionsbrevlåda 
  • ha en nära dialog och samverkan med polisområdets ledningsgrupp och kansliets övriga grupper och samordnare 
  • boka och beställa bl.a. lokaler, hotell och resor 

Kvalifikationer

KRAV

  •  lägst gymnasiekompetens
  •  mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl muntligt som  skriftligt
  •  god förmåga att skriva och tala på engelska
  •  några års erfarenhet av att arbeta som administrativt ledningsstöd som   exempelvis assistent eller sekreterare
  •  vana vid datorn som arbetsverktyg med kunskaper inom Office paketet
  • B-körkort

 MERITERANDE 

Det är meriterande om du har: 

  • eftergymnasial utbildning 
  • erfarenhet av att arbeta som chefssekreterare eller liknande arbetsuppgifter
  • erfarenhet inom myndighet 

 PERONLIGA EGENSKAPER

du trivs med att lösa problem, ta ansvar, ha varierande arbetsuppgifter och hantera flera pågående arbetsuppgifter parallellt.

  • du har ett sinne för struktur, ordning och noggrannhet, en hög integritet och en förmåga till diskretion.
  • du har förmågan att snabbt sätta dig in i olika sammanhang och se positivt på att samarbeta med olika typer av människor och grupper.

Kontaktpersoner

Therése Bolmgren, rekryterande chef  010-56 465 32

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Saco-S, Seko och ST nås via polisens växel 114 14

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader 
Arbetsort: Flemingsberg 
Arbetstid:Dagtid, flexibel arbetstid 
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Varmt välkommen med din ansökan! 
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. 
Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter 
Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Eva Holmen 072-2219583. 

Polismyndigheten 
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. 
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. 

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se 

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. 

Vi ser fram emot din ansökan! 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen