Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Registrator till Rättsavdelningen, informationsavdelningen, placering Örebro

Organisation

Rättsavdelningen

Län

Örebro län

Utlyst

31 oktober 2018

Ansök senast

19 november 2018

Referensnummer

A544.822/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling.

Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom Polismyndigheten.

Rättsenheten i region Bergslagen består av två förvaltningsrättsgrupper, en rättstillämpningsgrupp och en informationsförvaltningsgrupp i vilken ingår registratur- och arkivfunktioner.

 

Arbetsbeskrivning

Informationsavdelningen har ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registatur, ärendehantering, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter. Du kommer till en arbetsplats där det digitala arbetssättet är på frammarsch och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen.

Som registrator kommer du att:
• bevaka och hantera informationsflöde till och från myndigheten (papperspost, e-post, fax, telefon, m.m.)
• ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
• bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
• hantera värdepost, inkomna anbud samt hemligt diarium
• göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar
• tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra kvalité på era arbetsuppgifter
• informerar och utbildar medarbetare i diarieföring av allmänna handlingar
• i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom informationsförvaltningen

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt minst två (2) års arbetslivserfarenhet som registrator
• goda kunskaper i Officepaketet
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvarsområden
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

 

Kontaktpersoner

Rekryterande chef:
Inger Sjögreen Tel: 010-567 57 88 

inger.sjogreen@polisen.se

Fackliga företrädare

Kent Svärd SACO 010-56 342 11; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27.

Övrig information

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, ÖVRIG INFORMATION:

Anställningen:
Anställningsform: Tillsvidare inleds med sex månaders provanställning
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Flextid
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:
Vid din ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Märk din ansökan med dnr A544.882/2018

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 19 november 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med dnr i mailets ärendemening.

Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult, Thomas Blomgren via mail på thomas.blomgren@polisen.se


Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

 

 

 

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen