Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polismyndigheten söker administratör till receptionen i LPO Storgöterborg Syd

Organisation

Polisregion Väst

Län

Västra götalands län

Utlyst

05 oktober 2018

Ansök senast

22 oktober 2018

Referensnummer

C22323/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna.

Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten

Lokalpolisområde Storgöteborg Syd ingår i Polisområde Storgöteborg. Din arbetsplats kommer att vara polisstationen i Mölndal. Vår service vänder sig främst till medborgare i södra och västra Göteborg, Mölndal samt Härryda men naturligtvis begränsas inte vår service av geografiska gränser, utan vårt huvuduppdrag är service till allmänheten.

Administratören kommer att placeras i Stöd-Service 2 och i gruppen ingår personal i reception/anmälningsmottagning och service. Arbetsgruppen är relativt liten så därför är samarbetsförmåga A och O för att verksamheten skall fungera.

Arbetsbeskrivning

Som administratör i receptionen är Du myndighetens ansikte utåt. Du arbetar med att ta emot besökande och ge upplysningar och service till allmänheten i olika ärenden. Vi behöver dig som är genuint intresserade av service och av att arbeta med människor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Ta emot och hantera ansökan om pass och nationellt id-kort.
  • Utlämning av resehandlingar
  • Registrera hittegods
  • Ta emot anmälningar
  • Ta emot tillståndsansökningar
  • Övriga arbetsuppgifter kan vara att besvara frågor via telefon och mail, samt övrigt förekommande receptionsarbete.

Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att beslut kan behöva fattas under tidspress men med samma goda kvalité. Arbetet som anställd i receptionen innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme.

Arbetet innebär i huvudsak tjänstgöring på dagtid. Kvällstjänstgöring förekommer en kväll i veckan.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
  • Körkort B
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Svensk medborgare

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av arbete med anmälningsmottagning
  • Erfarenhet av att ha arbetat med service/administration där du haft direkt kundkontakt
  • Goda kunskaper i engelska, främst tal och förståelse
  • Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
  • God datorvana

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det.

Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen. Beslut kan behöva fattas under tidspress men med samma goda kvalité. Arbetet som anställd i receptionen innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme.

Du kommer att arbeta självständigt såväl som i grupp med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som är prestigelös, har en god samarbetsförmåga och en vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.

Som representant för polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Information om uppdraget: Sofia Spjut, gruppchef
Nås via polisens växel 114 14

Dan Windt, LPO chef, tel: 0706-96 91 52

Information om rekryteringsprocessen: Hanna Gustafsson, HR-konsult, hanna.gustafsson@polisen.se

Fackliga företrädare

Arbetstagarorganisationer: SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S

Nås via polisens växel 114 14

Övrig information

Övrig information om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som administratör. Är du inte redan anställd inom Polismyndigheten tillämpas sex månaders provanställning.
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid med flex, där kvällstjänst förekommer återkommande varje vecka.
Placering: Polisstationen i Mölndal, Torggatan 3
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, genomförs före anställning.

Ansökan

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din an-sökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv be-dömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen