Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Kommunikationsstrateg

ÄR DU REDO FÖR EN STÖRRE UPPGIFT? Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Tillsammans representerar vi en stor bredd av olika kompetenser. Med oss kommer du utvecklas som människa och få erfarenheter för livet.

Organisation

Kommunikationsavdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

11 oktober 2018

Ansök senast

25 oktober 2018

Referensnummer

C22292/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Kommunikationsavdelningen har ansvar för att proaktivt styra och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Till Kommunikationsavdelningens enhet Nationell kommunikation söker vi nu en kommunikationsstrateg med placering i Stockholm.

Arbetsbeskrivning

Som kommunikationsstrateg ansvarar du för den strategiska planeringen men även genomförande och uppföljning i olika nationella kommunikationsuppdrag. Du kommer ha en strategisk roll inom avdelningen och jobba nära kommunikationsdirektören, enhetschefen och övriga strateger samt med skribenter, webbredaktörer, formgivare med flera inom enheten. Du kommer även ha ett nära samarbete med enheten som hanterar alla mediekontakter samt med de sju regionala kommunikationsenheterna.

Kvalifikationer

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

  • Planera, samordna, genomföra och följa upp nationella kommunikationsinsatser, antingen genom egna operativa insatser eller i samarbete med andra.
  • Delta som avdelningens representant i nationella arbetsgrupper och uppdrag.
  • Leda arbetsgrupper inom kommunikationsavdelningen.
  • Beställa och leda konsulter.
  • Genomföra workshops.
  • Vara ett stöd och rådgivare inom kommunikation till chefer och sakkunniga, främst gentemot de nationella avdelningarna.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har:

  • Akademisk utbildning eller motsvarande.
  • Minst fem års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete i en större myndighet, organisation eller företag.
  • Erfarenhet av att leda större kommunikationsprojekt och arbetsgrupper.
  • Erfarenhet av att samverka med både interna och externa aktörer
  • Erfarenhet av att vara rådgivande inom kommunikation till chefer och ledningsgrupper.

MERITERANDE

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet av att beställa och leda konsulter.
  • Är van skribent.
  • Är van att arbeta med Power Point.
  • Kan hantera webpubliceringar (polisen använder EpiServer).Har erfarenhet av utvecklingsarbete och organisationsutveckling.
  • Har erfarenhet av att leda varumärkesarbeten.
  • Har erfarenhet av att arbeta som konsult.

PERSONLIGA EGENSKAPER

För att trivas i rollen som kommunikationsstrateg inom Polismyndigheten ska du:

  • Ha ett stort engagemang för att arbeta med och utveckla kommunikationen i en stor organisation samt vara drivande i hur kommunikationen kan effektivisera och underlätta för både verksamheten och målgruppen.
  • Självständigt kunna hantera flera parallella engagemang med många deltagare och intressenter.
  • Gilla ett högt arbetstempo.
  • Vara ansvarstagande och resultatinriktad.
  • Ha en god förmåga att prioritera.
  • Ha lätt för att samarbeta och samverka.
  • Ha en vilja att utvecklas och en vilja att dela med dig av dina erfarenheter, kunskaper och idéer.
  • God förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete, samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Rekryterande chef:

Susanne Hammarberg, tfn 010-564 09 98

Annika Ferm Ormos, tfn 070-345 07 90

Fackliga företrädare

Sofia Ask, Polisförbundet 010-563 87 10

Lotta Hyltenfeldt, SEKO 010-56 379 35010-56 379 35

Lars Modig SACO 0725-69 79 40

Johan Gertz Fackförbundet ST 010-56 770 92, 070-6329426

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader

Arbetsort: Kungsholmen - Stockholm

Arbetstid: Förtroendearbetstid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Rapporterar till Enhetschef nationell kommunikation

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Cecilia Frisell, 0722- 28 74 34.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen