Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Administratör till utredningsverksamheten i Region Öst

Organisation

Polisregion Öst

Län

Jönköpings län

Utlyst

05 oktober 2018

Ansök senast

29 oktober 2018

Referensnummer

A494.615/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polisregion Öst har cirka 2000 medarbetare. Regionen består av tre polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. Polisområdena är i sin tur indelade i lokalpolisområden.

Vi söker nu administratör till utredningsverksamheten vid Utredningssektionen, Polisområde Jönköping

På Utredningssektionen hanteras de brott som enligt brottskatalogen ska hanteras på polisområdesnivå såsom brott i nära relation, bedrägerier, grova rån, utpressningar, mord m.m. Sektionen arbetar över hela länet och har medarbetare på flera orter.

Utredningsarbete syftar till att reda ut så många anmälningar om brott som möjligt på ett effektivt och rättssäkert sätt. I det arbetet är administratörer en viktig länk som stödjer och avlastar utredare, förundersökningsledare och gruppchef i deras arbete.

Arbetsbeskrivning

Det huvudsakliga uppdraget är att sköta de administrativa arbetsuppgifterna som är nödvändiga i anslutning till utredningsarbetet. Bistå gruppchef, förundersökningsledare och utredare med bland annat beredande arbetsuppgifter såsom hämta in underlag från sjukvården, bank, försäkringsbolag. Hantera anmälningar och informationsutbyte till annan myndighet och ex. kommun. Kontrollera, koppla och tillföra uppgifter och beslut i ärenden, skriva ut förhör samt andra i utredningsarbetet förekommande stödjande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver att man självständigt lägger upp sitt arbete utefter de prioriteringar som råder inom området.

I uppdraget ingår också att biträda sektionschefen med olika saker som hantering av e-postlåda, förberedelser och protokollering av möten, underhåll av arbetsyta på intranätet, viss planering av personal samt moment i hanteringen av personalfrågor.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska - i såväl tal som skrift
  • Fullständigt gymnasiebetyg
  • Vana att arbeta med dator som främsta arbetsverktyg

 

Meriterande

  • Administrativ erfarenhet från offentlig verksamhet, företrädelsevis statlig
  • Arbete med administration inom Polismyndigheten, företrädelsevis inom utredningsverksamhet
  • B-körkort

 

Personliga egenskaper

En förutsättning för att klara arbetsuppgifterna är att du är strukturerad, noggrann och effektiv. Du behöver ha initiativförmåga och kunna prioritera. Du ska kunna arbeta både enskilt och i grupp. Du har ett gott bemötande och är serviceinriktad eftersom uppdraget innehåller både interna och externa kontakter. Du måste vara flexibel och ibland med kort varsel kunna ändra din planering för arbetsdagen. Uppdraget förutsätter förståelse för och förmåga att hantera uppgifter med skyddsvärde.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Kontaktpersoner

Fredrik Magnusson, Tf sektionschef 010-56 68031 alt 0702-494212

Fackliga företrädare

OFR/P, Mikael Breistål 070-1476847, ST Anna Johnsson 010-5667759, SACO Jonas Helt 010-5667660, SEKO polisen Jan Tuvesson 0761-349310 alt. jan.tuvesson@polisen.se.

Övrig information

 

Arbetsort: Jönköping 
Arbetstid: Veckoplanering i huvudsak dagtid, 40 h/vecka. 
Tillträde: Enligt överenskommelse 
Anställning: Anställning som administratör med funktion administratör utredning. Anställningen är tillsvidare. Provanställning om 6 månader tillämpas. 

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.


Ansökan

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 29 oktober 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.ost@polisen.se. Märk din ansökan med dnr A494.615/2018 i mailets ärendemening.

Observera: Vänligen uppge i samband med ansökan om du har skyddad identitet. Interna sökande och personer med skyddad identitet uppmanas att ansöka via sin interna e-post. Har du skyddad identitet och ansöker från extern e-post eller har andra uppgifter du bedömer olämpliga att e-posta, kontakta ansvarig HR-konsult  Bettina Lindén på 0768-938126 alternativt bettina.linden@polisen.se.

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.

Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.

De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

 

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

 

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

 

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

 

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen