Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polismyndigheten söker administratör till reception, LPO Borlänge

Organisation

Polisregion Bergslagen

Län

Dalarnas län

Utlyst

01 september 2018

Ansök senast

24 september 2018

Referensnummer

C21577/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polisregion Bergslagen har ca 1850 anställda och består av Dalarna, Örebro och Värmlands län. Regionen består av tre polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


I Polisområde Dalarna finns ca 440 medarbetare. Polisområdet är organiserat i ett kansli, en utredningssektion och tre lokalpolisområden; Falun, Mora och Borlänge.
Polismyndigheten söker nu en administratör reception till Lokalpolisområde Borlänge med placering i Borlänge.


Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden samt effektivitet.


Är du intresserad av att vara Polisens ansikte utåt? I sådana fall är du den person vi söker.

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifterna består till största delen av att hantera administrativa uppgifter som främst innefattar service gentemot allmänheten, såsom att handlägga resehandlingar, hittegods- och tillståndshantering samt anmälningsupptagning. Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma. 


Huvudsakliga arbetsuppgifter 

• Pass- och nationell identitetskortshantering
• Hittegodshantering
• Tillståndshantering
• Anmälningsupptagning 
• Extern- och intern service 
• Viss vapenhantering 
• Besvara telefonsamtal

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Fullständiga gymnasiebetyg eller annan behörighet som av arbetsgivaren bedöms som motsvarande. 
• Minst två års erfarenhet av receptionsarbete alternativt arbetat med kundkontakt och administration
• God vana av att använda dator som arbetsredskap och att snabbt sätt dig in i nya system 
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift


Det är meriterande om du har:
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Erfarenhet av systemen Durtvå, RES, Hittegods och RAR
• God kassavana
• Erfarenhet från statlig verksamhet 
• Körkort B, då arbete kan förekomma på annan ort 


Vi söker dig som:
• Har ett representativt förhållningssätt och kan arbeta serviceinriktat. 
• Är intresserad av att hålla en hög servicenivå och är noggrann i ditt arbete. 
• Har lätt att lära dig nya arbetsuppgifter, växla mellan dessa och se lösningar på problem.
• Kan arbeta både självständigt och i grupp och har förmågan att ta egna initiativ.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Kontaktpersoner

Sanna Riihelä, Gruppchef, 010-567 26 97

 

 

 

 

 

 

 

 

Fackliga företrädare

Fackliga representanter för ST, SEKO, SACO-S och Polisförbundet i Region Bergslagen nås via vår växel 114 14

Övrig information

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. 


Anställningsform: Tillsvidare
Placeringsort: Borlänge, arbete i Ludvika kan förekomma 
Arbetstid: Veckoplanerad dagtid, kvällsarbete förekommer
Tillträde: Enligt överenskommelse. 


Anställningen kräver svenskt medborgarskap


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. 


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig HR-konsult, linda.holm@polisen.se 


Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. 
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. 


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se 


Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen