Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Administratör till Polismyndighetens Inköpsenhet

Organisation

Ekonomiavdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

14 september 2018

Ansök senast

28 september 2018

Referensnummer

C21830/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten söker administratör till inköpsenheten vid Ekonomiavdelningen i Stockholm.

Ekonomiavdelningen, som är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten ansvarar för myndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service och inköp.

Enheten för inköp ansvarar för all anskaffning (exklusive IT) inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 4 miljarder kronor. Enhetens administratör ingår i en grupp som består av olika enhetsgemensamma specialister.

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad? Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Arbetsbeskrivning

Polismyndighetens Inköpsenhet har behov av en Administratör med kunskap om arkivering och bidrar aktivt till att Inköpsenheten har och bibehåller en väl fungerande offentlig förvaltning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

  • ansvara för enhetens arkiv
  • ansvara för enhetens beslutshantering
  • vara stöd till enhetens ledningsgrupp
  • hantera mötes- och lokalbokningar
  • hantera dagordningar och beredningar

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • gymnasieexamen eller alternativ utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • minst 3 års erfarenhet i rollen som administratör
  • goda kunskaper i Microsoft Office
  • kunskap om arkivering

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv
  • erfarenhet av offentlighets- och sekretesslagen

Personliga Egenskaper

Som administratör på Inköpsenheten är det viktigt att du som person är strukturerad och noggrann. Arbetet innebär att du behöver vara "spindeln i nätet", det är därför bra om har god förmåga att hantera stress och kan ha många bollar i luften samtidigt. Du ska också ha en bra servicekänsla och hålla en hög servicenivå.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Fredrik Lundgren, tfn 010-56 382 22

Fackliga företrädare

Fernando Aranda, SACO tel. 070-2547758.; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092 ; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27.

Övrig information

Anställningen:

Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen ligger på Polhemsgatan 30 i Stockholm.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:

Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Hannele Suuronen, hannele.suuronen@polisen.se.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen