Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Administratörer inom utredning, lokalpolisområde Eskilstuna, Region Öst

Organisation

Polisregion Öst

Län

Södermanlands län

Utlyst

07 september 2018

Ansök senast

21 september 2018

Referensnummer

C21710/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polisregion Öst består av Södermanland, Östergötland och Jönköpings län. Cirka 2000 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 35 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i tre polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Även nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Inom PO Södermanland finns tre lokalpolisområden (Eskilstuna/Strängnäs, Nyköping och Katrineholm) med medarbetare som arbetar inom utredning, IGV samt Stöd och service. Inom utredning finns grupper som hanterar mängdbrott, trafikbrott samt ungdomsärenden. Inom IGV finns förutom ingripandeverksamhet även trafikverksamhet, ingripandespaning, områdespolis och regional insatsförmåga (NIK) i polisområdet.

Arbetsbeskrivning

Lokalpolisområde Eskilstuna, söker medarbetare till funktionen som administratör vid utredningsgrupperna i Eskilstuna.  Visst arbete kan komma att förläggas till utredningsgruppen i Strängnäs.

Det huvudsakliga uppdraget är att sköta de administrativa arbetsuppgifterna som är nödvändiga för en utredning. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver att man självständigt lägger upp sitt arbete utefter de prioriteringar som råder inom området.

Uppdraget innebär dagligt arbete i våra olika datasystem, främst i DurTvå men även i andra system som polisen arbetar i, exempelvis PÄR.

Exempel på faktiska arbetsuppgifter är;

  • Lottning av ärenden till åklagare
  • Redovisning av förundersökningsprotokoll
  • Förhörsutskrifter; att skriva ut förhör efter bandinspelning
  • Arkivering av handlingar
  • Utlämning av begärda handlingar
  • Underrättelser i ungdomsärenden till externa samarbetspartners
  • Inhämtning och hantering av foto och övervakningsfilm

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete
  • Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift
  • Godkänd gymnasieexamen
  • Vana att arbeta med dator som främsta arbetsverktyg

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • Administrativ erfarenhet från offentlig verksamhet, företrädelsevis statlig
  • Arbete med administration inom Polismyndigheten, företrädelsevis inom utredningsverksamhet
  • B-körkort

Personliga egenskaper

En förutsättning för att klara arbetsuppgifterna är att du är strukturerad, noggrann och effektiv. Du behöver ha initiativförmåga och kunna prioritera. Du ska kunna arbeta både enskilt och i grupp. Du har ett gott bemötande och är serviceinriktad eftersom uppdraget innehåller både interna och externa kontakter. Du måste vara flexibel och ibland med kort varsel kunna ändra din planering för arbetsdagen.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Gruppchef Margareta Freidenfelt, 0733-51 98 63

Gruppchef Åsa Erikson, 070-233 71 67

HR-partner Madeleine Scherlin, 072-452 62 36

Fackliga företrädare

Saco-S och Polisförbundet nås via Polisens växel 114 14.

Seko Polisen: Jan Tuvesson, 076-134 93 10, Jan.Tuvesson@polisen.se

ST inom Polisen: Ann Gustavsson, 070-338 22 66, Ann.Gustafsson@polisen.se

Övrig information

Övrigt

Arbetsort: Företrädesvis Eskilstuna

Arbetstid: Vardagar flex, företrädesvis dagtid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställning: Anställning som administratör med funktion administratör utredning. Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.


Ansökan
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan skicka dina ansökningshandlingar till ansvarig HR-konsult, Annika Carlsson på annika-m.carlsosn@polisen.se

 

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

 

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

 

Hjärtligt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen