Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Handläggare till receptionen, lokalpolisområde Gästrikland

Polismyndigheten söker en handläggare till receptionen inom lokalpolisområde Gästrikland.

Organisation

Polisregion Mitt

Län

Gävleborgs län

Utlyst

14 september 2018

Ansök senast

28 september 2018

Referensnummer

C21771/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Som handläggare vid Polisens reception är du myndighetens ansikte utåt och du arbetar för våra besökare tillsammans med dina arbetskamrater i enlighet med polismyndighetens värderingar. Vi strävar efter att arbeta medarbetardrivet för att utveckla den enskilda individen och verksamheten. 

Lokalpolisområde Gästrikland tillhör polisområde Gävleborg, tillsammans med lokalpolisområde Hälsingland. Polisområde Gävleborg är en del av Polismyndigheten Region Mitt. Vårt uppdrag är att ge service så att våra besökare är nöjda med tillgänglighet, bemötande och handläggningstider. 

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten söker en handläggare till receptionen inom lokalpolisområde Gästrikland. Du kommer att tillhöra en grupp som huvudsakligen arbetar i receptionen i Gävle, men tjänstgöring kan även förekomma i Sandviken. 

Fokus i arbetet är att ge våra besökare god service så att de är nöjda med tillgänglighet, bemötande och handläggningstider. Arbetsuppgifterna innebär i exempelvis:

  • handläggning av resehandlingar och pass
  • ta emot anmälningar
  • hittegods- och delgivningsärenden
  • administration gällande ordningsböter
  • registrering av exempelvis tillståndsansökningar
  • viss hantering av inlämnade vapen
  • utskrifter av inspelade förhör
  • posthantering

 Arbetsuppgifter kan komma att förändras, eller utökas, över tid.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • minst ett års erfarenhet av administrativt arbete
  • erfarenhet av arbete med kundkontakter
  • erfarenhet att arbeta i olika datasystem
  • god erfarenhet av Officepaketet
  • godkänd gymnasieutbildning
  • körkort B
  • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • goda kunskaper i engelska

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet från arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
  • arbete inom polisen
  • arbete inom statlig förvaltning 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som:

  • är serviceinriktad med ett kundorienterat förhållningssätt
  • har en god förmåga att samarbeta både internt och externt
  • är ansvarstagande, noggrann och strukturerad
  • är flexibel och intresserad av utveckling
  • har en god kommunikationsförmåga
  • kan hantera stressiga situationer

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Marie Eriksson Rekryterande chef 010-567 76 92

Fackliga företrädare

Therese Croner, ST region Mitt, 010-567 64 44. Övriga fackförbund Polisförbundet, SACO och Seko i region Mitt nås via polisens växel 114 14.

Övrig information

Anställningen:

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader

Arbetsort: Gävle, förekommer även arbete i Sandviken.

Arbetstid: Veckoplanerad, dag/kvällstid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Du kommer genomgå en obligatorisk två veckors kurs, som avslutas med en certifiering, under de första 6 månaderna. Den inledande teoretiska utbildningen om fem dagar är förlagd dagtid på vardagar. 

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Ansökan

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan till ansvarig rekryterare Lilian Westin 072-242 62 27.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen