Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Operatörer till Polisens kontaktcenter (PKC) i Region Stockholm

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?

Organisation

Polisregion Stockholm

Län

Stockholms län

Utlyst

11 september 2018

Ansök senast

24 september 2018

Referensnummer

C21781/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten Region Stockholm söker operatörer till Polisens kontaktcenter med placering i på någon av våra arbetsplatser, Södermalm, Vasastan, Norrtälje, Sandhamn, Ornö eller Arholma.

Polismyndigheten, region Stockholm har ca 6 680 anställda. Regionen består av fyra polisområden inklusive Gotland, regionala enheter samt ett region kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Polisens kontaktcenter i region Stockholm (PKC)

PKC region Stockholm är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju regioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge medborgarna, en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt.
PKC finns på följande orter i region Stockholm: Södermalm, Vasastan, Norrtälje, Arholma, Ornö, Sandhamn samt Gotland.

Vi söker nu flera operatörer för tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Placeringsort bestäms senare.

Arbetsbeskrivning

Du är allmänhetens första kontakt med Polisen genom det nationella
telefonnumret 114 14

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Du upprättar polisanmälningar
• Du svarar på frågor och tar emot tips
• Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredning genom att exempelvis hålla målsägandeförhör på telefon

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • avslutad gymnasieutbildning alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt
  • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • kan prata och förstå engelska
  • erfarenhet av reception, call-center, serviceyrken eller liknande uppgifter
  • mycket god förmåga att kommunicera med medborgare
  • erfarenhet av dokumentation via dator
  • erfarenhet av självständigt arbete

Meriterande 

  • erfarenhet av arbete inom rättsväsendet så som arbete inom domstol, säkerhet, kriminalvård
  • utbildning inom samhällsfrågor, juridik eller liknande
  • Övriga språkkunskaper

Personliga egenskaper

Du är intresserad av samhällsfrågor, har förmåga bemöta personer som är i någon form av pressad situation och du kan ställa relevanta frågor, är lyhörd, lugn och trygg.
Du kan hantera ett konstant inflöde av ärenden, du har personlig mognad, har ansvarskänsla och kan fatta snabba beslut samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Christine Gerdelius (Tine), tfn 0708-953061

Fackliga företrädare

Fackliga företrädare för Saco-S, SEKO, ST och Polisförbundet nås via polisens växel 114 14

Övrig information

Anställningen:
Anställningen inleds med en introduktionsutbildning på 7 veckor. För att komma i fråga för anställning måste du kunna börja v 4 2019 då utbildningen startar.

Du som är aktuell för tjänsten kommer att kallas till information, intervjuer och arbetsprover v 43 2018.

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Placeringsort bestäms senare
Arbetstid: 3-skift enligt schema.
Tillträde: 21 januari 2019
Datum som anges kan komma att förändras utifrån nya förutsättningar som kan dyka upp.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Matilda Kinghed tel 072-221 93 51

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen