Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Planerare med fokus på personalplanering och schemaläggning

Vi söker nu dig som vill arbeta som planerare med fokus på personalplanering och schemaläggning. Du kommer att vara placerad i Linköping, tillhörande polisområdeskansliet i Östergötland.

Organisation

Polisregion Öst

Län

Östergötlands län

Utlyst

12 september 2018

Ansök senast

26 september 2018

Referensnummer

C21773/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten, region Öst har ca 2000 anställda. Regionen består av tre polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområdeskanslierna i de tre polisområdena har till uppgift att planera, följa upp och stödja verksamheten ur ett polisområdesperspektiv. I respektive polisområdeskansli finns en funktion för operativ verksamhetsstyrning/planering, som består av en grupp med en gruppchef.

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten, region Öst har ca 2000 anställda. Regionen består av tre polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Polisområdeskanslierna i de tre polisområdena har till uppgift att planera, följa upp och stödja verksamheten ur ett polisområdesperspektiv. I respektive polisområdeskansli finns en funktion för operativ verksamhetsstyrning/planering, som består av en grupp med en gruppchef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Personalplanering och schemaläggning enligt arbetstidsavtal och verksamhetens behov
  • Administration kopplat till planering för all operativ verksamhet i polisområdet
  • Arbete i administrativa system
  • Support av personalplanerings- och lönerelaterade frågor till medarbetare i organisationen
  • Planering och administration i samband med särskilda händelser/insatser

Kvalifikationer

  • Gymnasieutbildning eller motsvarande enligt arbetsgivarens bedömning
  • Erfarenhet av att arbetat med administrativa arbetsuppgifter
  • Van att använda dator som arbetsredskap
  • Van att använda Microsoft Office och MS Outlook

Det är meriterande om du har:

  • Arbetat med personalplanering
  • Kunskap om olika arbetstidsavtal och dess tillämpning
  • Arbetat inom offentlig verksamhet
  • Erfarenhet inom systemförvaltning


Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Eftersom att rollen har många kontaktytor på flera nivåer krävs också samarbetsförmåga, en känsla för service och anpassningsförmåga. Periodvis kan det förekomma arbetstoppar vilket kräver en förmåga att kunna bibehålla en fortsatt hög servicenivå.

Kontaktpersoner

Christian Wehlin Kommissarie, Chef Operativ Verksamhetsstyrning, tel.010-56 664 95

Maria Coltman HR-konsult 0722-297 069

Fackliga företrädare

Jan Tuvesson Cora Instruktör, Arbetsplatsombud SEKO 0761-34 93 10 jan.tuvesson@polisen.se ST, OFR/S, OFR/P och SACO-S nås via Polisens växel 114 14 

Övrig information

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult Maria Coltman, tfn. 0722-297 069.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen