Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Samordnare till nationella telefonväxeln med placeringsort i Göteborg

Organisation

Nationella operativa avdelningen

Län

Västra götalands län

Utlyst

12 september 2018

Ansök senast

01 oktober 2018

Referensnummer

C21814/2018

Arbetsplatsbeskrivning

Nationella operativa avdelningens uppgifter och ansvar har bäring på nationell och internationell kommunikation och samordning, nationell och internationell underrättelseverksamhet, utredning av föreskrivna brottstyper eller sällan förekommande brott samt biträde till regionerna. Dessutom har avdelningen genom omvärldsbevakning och omvärldsanalys ansvar för framtagande av lägesbilder avseende brotts- och händelseutveckling nationellt och internationellt samt har ett tydligt funktions- och processansvar för flera verksamhetsområden.

 

Nationella operativa avdelningen är också nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.

 

Kontaktenheten har processansvar för Polismyndighetens kontaktcenter och regionledningscentraler. Ansvaret innefattar dessutom funktionsansvar för Polismyndighetens nationella telefonväxel som ansvarar för och besvarar de växelsamtal som kommer in via numret 114 14. Telefonväxeln är vara placerad på nuvarande tre stationeringsorter.

Arbetsbeskrivning

Samordnarens roll är att fungera som mottagare och avsändare för operativ information och säkerställa att informationen når rätt mottagare inom Polismyndigheten och till medborgaren.

Samordnaren ska hålla en nära kontakt med kommunikationsavdelningen nationellt och regionalt. I rollen ingår även omvärldsbevakning för att kunna inhämta information om händelser som kan ha inverkan på verksamhetens förmåga att utföra sitt uppdrag.

Samordnaren kommer att ha ett övergripande ansvar för tillgänglighetsfrågor kopplade till telefoni genom att tillhandahålla statistik och handlingsplaner till interna parter. Vidare kommer du att delta i projekt kopplat till telefoni- samt tillgänglighetsfrågor. Du kommer även att vara stöd till utbildningssamordnaren vad gäller utbildning och kompetensutveckling av växelns personal.

Samordnaren kommer att ha ett övergripande ansvar kopplat till beställning och inventering samt felanmälningar av utrustning samt teknik.

Arbetsuppgifterna kräver att du har en mycket god förmåga att kunna arbeta strukturerat och noggrant på ett serviceinriktat sätt. Du behöver ha en hög analytisk kompetens för att kunna sätta information i sitt sammanhang och paketera budskap efter mottagarens behov. Du behöver ha en hög social kompetens, vara van och bekväm i att tala inför grupper då arbetsuppgifterna innefattar många kontakter, främst internt men även externt.

I arbetsuppgifterna ingår att ta emot studiebesök och informera om växelns uppdrag.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Slutbetyg från gymnasieskola
  • Erfarenhet av projekt- och utvecklingsarbete
  • Vana att tala och presentera inför grupper
  • Erfarenhet av att hantera och analysera stora mängder information och statistik
  • Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
  • Mycket god datorvana

 

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:

  • God kännedom om Polisens verksamhet
  • Några års serviceerfarenhet med kundkontakt, t.ex. från kundtjänst

 

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är:

  • Strukturerad och noggrann
  • Självgående
  • Kommunikativ
  • Analytisk
  • Relationsskapande och har mycket god samarbetsförmåga

Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna ställer krav på en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Kontaktpersoner

Välkommen att kontakta rekryterande chef: Eva-Marie Winblad Österlind tfn 010-564 08 00. 

Fackliga företrädare

Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211;
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10;
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92;
Karna Tillheden, SEKOPolisen, tfn 010-56 16 627.

Övrig information

Anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Resor kommer att förekomma inom ramen för tjänsten och även beredskapstjänstgöring kan komma att bli aktuellt.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Ansökan
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29 500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen