Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polismyndigheten söker servicetekniker till Regionkansliet, region Väst

Polismyndigheten söker nu servicetekniker till Intern Service vid Regionkansliet, region Väst.

Organisation

Polisregion Väst

Län

Västra Götalands län

Utlyst

08 april 2019

Ansök senast

29 april 2019

Referensnummer

C27083/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisoråden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten.  Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Regionkansliet
Regionkansliet arbetar med stöd åt regionpolisledningen och de regionala enheterna men även gentemot regionen som helhet. Vid regionkansliet finns grupperna Kansligrupp 1-2, Operativ verksamhetsstyrning 1-3, Skiljande och disciplin, Intern service, Nationella polishundtjänsten, Verksamhetsskyddet samt Verksamhetsstyrning/analys. Verksamheten bedrivs i hela regionen men de flesta medarbetarna är placerade i Göteborg. Regionkansliet har idag ca 110 medarbetare.

Gruppen Intern Service vid Regionkansliet innefattar förutom servicetekniker även kundcentrum, beklädnadsförråd, post/kopiering, två handläggare och en gruppchef.

Polismyndigheten söker nu servicetekniker till Intern Service vid Regionkansliet, region Väst.

Arbetsbeskrivning

Som servicetekniker kommer du att arbeta praktiskt med fastighetsrelaterade uppdrag. I arbetet ingår att planera och utföra övergripande tillsyn av lokaler, inredning, teknisk utrustning samt åtgärda fel och brister, där ansvaret ligger på Polismyndigheten.

I samverkan med Polismyndighetens lokalförsörjningsenhet och fastighetsägare kommer du att vid behov genomföra lokalanpassningar i form av smärre ombyggnationer och inredningsarbeten i de fastigheter som hyrs av Polismyndigheten. Ommöblering och omdisponering av lokaler vid förändringar i verksamheten samt planering och genomförande av omflyttningar är vanligt förekommande arbeten. Om behov uppstår i samband med större poliskommenderingar kommer du att medverka. Det kan exempelvis gälla iordningställande av tillfälliga lokaler, platser eller andra uppgifter av logistisk karaktär.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Några års erfarenhet av att arbeta självständigt med fastighetsrelaterade uppdrag, så som underhållsarbete avseende lokaler och teknisk utrustning
  • Teknisk kunskap och vana att hantera och reparera maskiner och annan utrustning
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Körkort B

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete i Polismyndigheten
  • Körkortsbehörighet BE
  • Truckkort A & B

Personliga egenskaper
För att lyckas med uppdraget förutsätts det att du trivs med praktiskt arbete ser en utmaning i att få vara med och påverka och utveckla verksamheten. Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och har förmåga att vara självgående i ditt arbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på din förmåga att ta egna initiativ, vara lösningsfokuserad och fånga upp saker som måste åtgärdas. Vidare har du en utpräglad servicekänsla och god förmåga att samverka och samarbeta med andra såväl inom som utanför myndigheten. Viss arbetsledning av extern personal kan förkomma vilket betyder att du behöver känna dig bekväm med det. Att kunna se helheter och ha ett ekonomiskt tänkande är två andra mycket viktiga egenskaper.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Information om uppdraget: Siw Norling Staxäng, Gruppchef
Information om rekryteringsprocessen: Amanda Jonasson, HR-konsult

nås via Polisens växel 114 14

Fackliga företrädare

SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S nås via Polisens växel 114 14

Övrig information

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning som administratör med funktion serviceman. Är du inte redan anställd av Polismyndigheten tillämpas sex månaders provanställning.
  • Arbetsort: Göteborg
  • Arbetstid: Dagtid med flex
     

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29 april 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att kontakta berörd HR-konsult.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen