Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Registrator Göteborg

Polismyndigheten söker nu registratorer till Rättsavdelningens regionala rättsenhet i Göteborg.

Organisation

Rättsavdelningen

Län

Västra Götalands län

Utlyst

12 april 2019

Ansök senast

02 maj 2019

Referensnummer

A197.730/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten söker nu registratorer till Rättsavdelningens regionala rättsenhet i Göteborg.
Rättsavdelningen ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet och informationsförvaltning. Rättsavdelningen har ca 700 medarbetare på flera orter i landet.
Informationsförvaltning innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. Avdelningen ansvarar för registerutdrag, nationell skanning och expediering samt registervård av misstankeregistret och belastningsregistret.
Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter.
Du kommer till en arbetsplats där det digitala arbetssättet är på frammarsch och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen. Polismyndigheten tillämpar medarbetardrivet utvecklingsarbete som syftar till att öka din delaktighet och ditt inflytande som medarbetare. Det ger dig möjligheten och ställer kravet på att du bidrar med din kunskap, kompetens och dina erfarenheter. Som registrator får du möjlighet att jobba i en spännande myndighet i en viktig funktion.

Arbetsbeskrivning

• Bevaka och hantera informationsflöde till och från myndigheten (papperspost, e-post, fax, telefon, m.m.)
• Ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
• Bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
• Hantera värdepost, inkomna anbud samt hemligt diarium
• I viss mån göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar
• Tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra kvalité på era arbetsuppgifter
• Informera och utbilda medarbetare i diarieföring av allmänna handlingar
• I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom informationsförvaltningen

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap t. ex juridik, statsvetenskap eller informationsvetenskap
• Kännedom om den lagstiftning som styr offentlig verksamhet
• Erfarenhet av ärendehantering inom myndighet
• Goda kunskaper i engelska eller annat språk

Personliga egenskaper
Arbetet förutsätter att du har gott omdöme, är noggrann och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter på ett serviceinriktat sätt. Du kan arbeta självständigt samtidigt som det ställs krav på samarbetsförmåga då du kommer arbeta nära de andra på rättsenheten. Som person är du intresserad av utvecklingsfrågor och har lätt för att skapa dig en överblick och förstå sammanhang.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Anton Konradsson, Gruppchef tfn 010-56 54 384
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Sara Fjellström på sara.fjellstrom@polisen.se

Fackliga företrädare

Fackliga kontaktpersoner:
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO nås via växeln på 114 14.

Övrig information

Anställningsform:3 st tillsvidareanställningar med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Registrator

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 2 maj 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A197.730/2019 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A197.730/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

 

 

 

 

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen