Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Handläggare kameraprojekt PO Kansli Jönköping

Polisområde Jönköping söker dig som vill vara kameraansvarig i kameraetableringsprocessen för Lokalpolisområde Jönköping som är först ut med att etablera kameraförmåga i polisområdet.

Organisation

Polisregion Öst

Län

Jönköpings län

Utlyst

02 augusti 2019

Ansök senast

23 augusti 2019

Referensnummer

A340.791/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Polisregion Öst består av Södermanlands, Östergötlands och Jönköpings län, där cirka 2450 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 35 kommunerna. Verksamheten är organiserad i tre polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli.

 Polisområdets kansli har till uppgift att planera, följa upp och stödja verksamheten ur ett polisområdesperspektiv, kortsiktigt såväl som långsiktigt, samt arbeta som stöd för polisområdets ledning. På kansliet finns tre grupper; förvaltning, stöd/service och operativ verksamhetsstyrning.

 Gruppen för förvaltningsärenden uppgift är att säkerställa kommunikationsflödet inom myndigheten de delar polisområdet berörs. Detta görs genom att utveckla, följa upp och på ett strukturerat sätt följa och styra ärendeflödet till och från polisområdet. Gruppen för förvaltningsärenden blir i mångt och mycket den sammanhållande delen av verksamheten.

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka polisens uppdrag och det brottsförebyggande arbetet? Polisen värderar högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Vi erbjuder dig en arbetsplats med mångfald, kreativitet och utveckling.

I februari 2018 påbörjades ett nationellt projekt av IT- avdelningen för att bland annat koordinera, planer och ansvara för införandet av kamerabevakning på regional nivå.

Polisområde Jönköping söker dig som vill vara kameraansvarig i kameraetableringsprocessen för Lokalpolisområde Jönköping som är först ut, med att etablera kameraförmåga i polisområdet.

Syfte

Förebygga, avslöja och utreda brott i utsatta områden och på andra prioriterade platser.

Förebygga ordningstörning, skadegörelse och öka tryggheten för medborgare.

Vara ett komplement till polisens uppdrag för att minska brottsligheten på gator och torg.

Arbetsuppgifter

  • Ansvarig för nya kamerapunkter och sammanhållande för detta
  • Nära samarbete med kommun och kommunpolis och fastighetsägare
  • Ansvar för förvaring och tilldelning av kroppskameror
  • Samordna utbildning vid behov

Kvalifikationer

 Du som söker har

  • Polisexamen
  • Minst tre års arbetslivserfarenhet av att handlägga och bereda ärenden.
  • Erfarenhet av samordna, bereda och kvalitetssäkra frågor.
  • God förmåga att samverka internt och externt
  • Bra förmåga att hantera det svenska språket i tal och skrift.
  • Goda färdigheter i Office-paketet
  • God förmåga att företräda polisen i samverkan med kommun, andra myndigheter och privata aktörer

Meriterande är

  • Erfarenhet av brottförebyggande arbete
  • Erfarenhet av samordna och bereda ärenden.
  • Bred verksamhetserfarenhet av polisarbete
  • Erfarenhet av utvecklingsarbete, projektarbete
  • Stort IT- och Teknikintresse som du kan koppla och sätta i samband med förebyggande brottsarbete.

Personliga egenskaper

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är driven, strukturerad, kan samverka/samarbeta och trivs med att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Frida Martinsson tel 010-566 87 66, frida.martinsson@polisen.se

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Katarina Herweg, HR konsult, 072-248 07 93 katarina.herweg@polisen.se

Fackliga företrädare

Fackliga kontaktpersoner:

Jan Tuvesson, SEKO tel 0761-3493410 alt Jan.Tuvesson@polisen.se

Rebecca Wennström, ST, tel 073-097 57 09 alt rebecca.wennstrom@polisen.se
SACO och Polisförbundet, nås via 11414

Övrig information

Övrig information:

Anställningsform:            Tillsvidareanställning

Anställning:                     Handläggare

Arbetsort:                        Jönköping

Arbetstid:                         Veckoplanerad (VP),

Tillträde:                           Enligt överenskommelse (el annat).

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.ost@polisen.se senast den 30/8 2019. Märk din ansökan med ref.nr. A340.791/2019 i mailets ärendemening.  

I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. 

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A340.791/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen