Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Kommunikatör med placering på Kommunikationsavdelningen Väst i Göteborg

Vi söker nu en kommunikatör till vår kommunikationsavdelning som är social, prestigelös och målinriktad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet.

Organisation

Kommunikationsavdelningen

Län

Västra Götalands län

Utlyst

13 augusti 2019

Ansök senast

28 augusti 2019

Referensnummer

C30327/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Kommunikationsavdelningen är en nationell avdelning med medarbetare i samtliga sju polisregioner. Vi leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och är ett proaktivt, strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten.

Kommunikationsavdelningen Väst, där denna tjänst är placerad, består i dagsläget av 21 personer med placering i Göteborg och Halmstad men som verkar över hela regionen. Vi består av såväl poliser som civilanställda vars främsta uppdrag är att stötta regionen i kommunikationsfrågor, flera av medarbetarna har även nationella uppdrag och ansvarsområden.

Arbetsbeskrivning

Ditt huvuduppdrag är att vara ett kommunikationsstöd för chefer och andra nyckelfunktioner i strategiska och operativa kommunikationsfrågor. Du arbetar med analys, planering, genomförande och uppföljning av interna och externa kommunikationsinsatser, du skriver artiklar och nyheter till vårt intranät och vår webbplats och du producerar även annat kommunikationsmaterial. I arbetsuppgifterna ingår också att samverka med andra, både inom och utanför myndigheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Avslutad högskoleutbildning i medie-och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
  • Minst tre års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete i en komplex miljö
  • Dokumenterad erfarenhet av att hantera olika kommunikationsuppdrag som till exempel att ta fram kommunikationsplaner, skriva artiklar och producera stödmaterial
  • Erfarenhet av att arbeta med ledningskommunikation och känner dig bekväm att stödja och coacha chefer
  • Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
  • Erfarenhet av kriskommunikation
  • Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg

Personliga egenskaper:

För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som är bra på att skapa goda relationer och du tycker om att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är målinriktad och samtidigt prestigelös. Du arbetar strategiskt och långsiktigt men kan samtidigt snabbt byta fokus för att hantera aktuella frågor här och nu. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att hantera stress och du behöver därför kunna fatta balanserade beslut även under pressade förhållanden. Du kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta med kommunikationsfrågor hos polisen.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer? Du är välkommen att kontakta enhetschef Malin Sahlström tfn 010-56 531 81 vid frågor som gäller tjänsten. Vid frågor som rör rekryteringen är du välkommen att kontakta HR-konsult Caroline Näsman tfn 073-072 61 46.

Fackliga företrädare

Sofia Ask Polisförbundet 010-56 387 10
Johan Gertz Fackförbundet ST 010-56 770 92
Kent Svärd SACO 010-56 342 11
Karna Tillheden SEKO 010-561 66 27

Övrig information

Anställningen

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning 

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 28 augusti 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen