Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polismyndigheten söker administratör till HR-direkt med placering i Linköping

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten ska bli fler medarbetare fram till 2024. För att kunna möta verksamhetens behov förstärker vi nu HR-direkt med en HR-administratör. Vi söker dig som är nyligen klar med din PA-utbildning eller motsvarande

Organisation

HR-avdelningen

Län

Östergötlands län

Utlyst

12 augusti 2019

Ansök senast

26 augusti 2019

Referensnummer

A404.586/2019

Arbetsplatsbeskrivning

HR-direkt är en enhet inom Polismyndighetens HR-avdelning med bred kompetens för att arbeta operativt inom alla HR-områden. Enheten ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom samtliga HR-områden till chefer och medarbetare i hela myndigheten. HR-direkt består av två sektioner och en supportfunktion och har drygt 200 medarbetare på ett flertal orter över hela landet.

Arbetsbeskrivning

Ditt huvudsakliga uppdrag som HR-administratör är att handlägga personaladministrativa ärenden där du främst arbetar med beslutsskrivning av olika karaktär. Arkivhantering kan förekomma som en del i dina arbetsuppgifter. Du kan också komma att vara ett stöd åt HR-konsulterna i rekryterings- och bemanningsarbetet vid behov. Arbetet sker dagligen i Polismyndighetens ärendehanteringssystem och andra personaladministrativa system. Vi har tätt samarbete och samverkan med övriga inom sektionen och mot HR-supporten samt Polisens administrativa center. Vi arbetar med ständigt förbättringsarbete och där blir du en naturlig del och bidrar med din kompetens. Uppdraget är i första hand riktat mot Polisregion Öst men resor i hela landet kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• PA-examen från högskola/universitet eller motsvarande erfarenheter/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
• erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av HR-administrativt arbete inom offentlig verksamhet, företrädesvis statlig
• erfarenhet av stödfunktion vid rekrytering och bemanning
• vana av arbete i personaladministrativa system eller rekryteringsverktyg, gärna Visma, och/eller Palasso

Personliga egenskaper

Rollen förutsätter att du är van att arbeta strukturerat, noggrant, systematiskt och resultatfokuserat. Du kan arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål samt har förmågan att ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I ditt arbete ger du hög service, är lyhörd och skapar förtroende, du bidrar till goda relationer och ett effektivt samarbete med såväl verksamhetschefer som med HR-kollegor. Du har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Kontaktpersoner

För information om uppdraget kontakta rekryterande chef, Eva Jannesson per mail eva.jannesson@polisen.se eller via Polisens växel 114 14.

Fackliga företrädare

Fackliga kontaktpersoner
Anna Owens, SACO, tfn 010-563 48 81
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422 

Övrig information

Anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Funktion: HR-administratör, med placering HR-direkt, Rekrytering och bemanning, grupp Öst

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.ost@polisen.se senast den 26 augusti 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A404.586/2019 – HR-administratör i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A404.586/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen