Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Supporttekniker till Sveriges mest Spännande Servicedesk!

Vill du jobba i en av Sveriges mest spännande Servicedesk – den inom Polisens IT?

Organisation

IT-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

08 augusti 2019

Ansök senast

28 augusti 2019

Referensnummer

A370.417/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har ca 800 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med IT-support där du kan göra skillnad på riktigt?

Är du i början av din karriär eller har erfarenhet? Är du som person prestigelös, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga? Då kan vi ha jobbet för dig!

Som supporttekniker hos oss tror vi att du är social, driven, kommunikativ, duktig på att ta egna initiativ. Därtill har du ett IT-intresse, är van vid att samarbeta och älskar att ge bra service.

I din roll som medarbetare på Servicedesk kommer du att ge support till hela Polisen med alla IT-relaterade ärenden. Du handlägger ärenden via telefon och från vår interna webb. Vår IT-support är tillgänglig dygnet runt, årets alla dagar och är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasial utbildning
  • Goda kunskaper inom it – datorer, kringutrustning, Windows
  • OS och MS Office-paketet.
  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
  • Minst 1-års dokumenterad erfarenhet inom serviceyrket
     

Meriterande:

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av att jobba som supporttekniker
  • Erfarenhet av incidenthantering
  • Erfarenhet av upprättande av rutiner och arbetssätt inom Servicedesk
  • Erfarenhet av publiceringsverktyg
  • Erfarenhet av ITIL Foundation certifierad och/eller ha erfarenhet av likvärdigt
     

 

Personliga egenskaper:

Du är:

  • Serviceminded – du älskar att ge bra service
  • Ansvarsfull med en stor drivkraft och vill utvecklas.
  • En lagspelare som bidrar till god stämning i gruppen.
  • Har fallenhet för problemlösning.
  • Professionell i ditt dagliga arbete.
     

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer?

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Välkommen att kontakta gruppchef Johan Gustafsson telefon 010-56 401 41, gruppchef Tobias Schiöler, telefon 010-563 29 66, gruppchef Johanna Blomqvist, telefon 010- 56 410 59
 

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Elin Melkersson, 072-221 92 71 / Elin.Melkersson@polisen.se

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av:

Anna Owens, SACO, tfn 010- 563 48 81

Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10

Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92

Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422

Övrig information

Arbetsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Periodplanering med skifttjänstgöring vilket inberäknar helg samt nattjänstgöring under årets alla veckor.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28/8 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din

ansökan med ref.nr. A370.417/2019 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A370.417/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen