Lokalförsörjningsenheten söker driven person som är vass på att kommunicera

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Organisation

Ekonomiavdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

19 december 2019

Ansök senast

21 januari 2020

Referensnummer

A652.603/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet samt ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Enheten för lokalförsörjning ansvarar för myndighetens lokalbestånd som för närvarande uppgår till ca 1,2 miljoner kvm och har en årlig hyreskostnad om ca 2 miljarder kr. Enhetens funktion är att tillhandahålla ändamålsenliga, flexibla och kostnadseffektiva lokaler till myndighetens olika verksamheter. Enheten ingår i polismyndighetens nationella ekonomiavdelning.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomifunktionerna inom en polisregion eller en avdelning.

Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

 

Arbetsbeskrivning

Som handläggare i strategigruppen arbetar du som ett kvalificerat stöd till enhetens ledning. Du håller ihop och handlägger enhetens inkomna ärenden, gör övergripande bedömningar och sammanfattar resultat. Du tar fram underlag och promemoria inför interna beredningar. Du driver egna utredningar och mindre interna projekt.

Som handläggare är du en nyckelperson i enhetens kommunikationsarbete och ansvarar för enhetens informationssidor på polisens intranät. 

Tillsammans med strategigruppen tar du fram och vidareutvecklar strategier och arbetssätt inom lokalförsörjningsområdet.

 

Kvalifikationer

 

Detta är en möjlighet för dig som:

  • Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, projektledning, kommunikation eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
  • Har erfarenhet av att arbeta med internkommunikation via informationssidor

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:    

  • Har erfarenhet av att svara på delningar och remisser
  • Har erfarenhet av att skriva promemoria inför beredningar
  • Har arbetat inom staten

Då rollen innebär att hantera olika skrivelser och dokument ser vi det som självklart att du kan sortera information och hitta det viktiga i sammanhanget. Du är lyhörd och har lätt för att etablera och utveckla goda relationer. De varierande arbetsuppgifterna ställer krav på hög prioriteringsförmåga stresstålighet, men också på att du kan arbeta självständigt. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Emma Svensson, 010-56 55348

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Hannele Suuronen, hannelesuuronen@polisen.se

Fackliga företrädare

Fredrik Bergh/SACO tfn 010-563 91 37

Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10

Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92

Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 0732-490 422

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader

Arbetsort: Stockholm

Arbetstid: Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Handläggare, Ekonomiavdelningen, Lokalförsörjningsenheten, Fastighetsutvecklingssektionen, Strategigruppen

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 20200121. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A652.603/2019 mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A652.603/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen