Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

HR-konsult till HR-Noa, HR-avdelningen

Organisation

HR-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

08 februari 2019

Ansök senast

22 februari 2019

Referensnummer

A072.961/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndighetens HR-avdelning har ett komplext och viktigt uppdrag. Avdelningen består av ca 800 medarbetare runt om i landet, ungefär hälften av medarbetarna finns inom vår utbildningsverksamhet. Tillsammans ansvarar vi för att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens kort- och långsiktiga mål. Vi ska även säkerställa att det finns förutsättningar för ett professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. Det gör vi genom att ha ett verksamhetsnära stöd, ett specialiststöd inom olika områden (utbildning, chef- och medarbetarskap, arbetsgivarutveckling och förhandling samt arbetsmiljö) samt ett HR-direkt (operativt och strategiskt chefsstöd inom alla HR-områden). Den breda variationen av arbetsuppgifter i relation till Polismyndighetens samhällsviktiga uppdrag i kombination med den utvecklingsfas vi befinner oss i gör HR-avdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats.

Nationella operativa avdelningen (NOA), har som uppdrag att tillgodose verksamhetens och ledningens behov av strategisk styrning och verksamhetsnära stöd. Avdelningens huvudort är Stockholm men verksamheten finns inom alla geografiska regioner. Inom avdelningen arbetar ca 1 600 medarbetare.

HR-Noa har i uppdrag att verka för att de myndighetsgemensalla målsättningarna inom kompetensförsörjning, chefs- och medarbetarskap, arbetsmiljö och arbetsgivarutveckling implementeras inom avdelningen. HR-Noa leds av en HR-chef och består utöver detta av 4 medarbetare. I gruppen finns funktioner som HR-partners samt HR-konsulter med olika inriktningar.

Arbetsbeskrivning

Som HR-konsult vid HR-Noa arbetar du brett inom HR-området i en mångfacetterad roll. Du arbetar konsultativt och i nära samverkan med chefer inom de enheter du har HR-ansvar för och stöttar dessa med olika HR-insatser som utgår från verksamhetens behov. Det betyder att du ansvarar för att initiera, driva och informera om HR-processer, med mål att avdelningens verksamhet ska utvecklas och att varje chef ska känna sig trygg i sitt ledarskap. I en del operativa HR-frågor kommer du att utgöra det direkta stödet. Vidare deltar du i forum och nätverk inom områdena omställning samt arbetsgivarutveckling. Inom ramen för dessa ansvarar du för att bevaka och hålla dig uppdaterad om avtal och aktuella frågor samt självständigt driva arbete och sprida nödvändig information inom respektive område. Utöver detta är du även involverad i verksamhetens lönesättningsarbete genom att stödja chefer inför beslut om lön samt delta i lönerevisionsarbete. Du arbetar självständigt men i nära samarbete med dina kollegor inom din grupp och har även tät kontakt med de kollegor som arbetar med rekrytering inom HR-avdelningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • akademisk examen inom personalområdet eller motsvarande som arbetsgivaren anser relevant
  • flerårig erfarenhet som konsultativt HR-stöd mot chefer
  • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • goda kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet som konsultativt HR-stöd inom statsförvaltningenkunskap om det statliga regelverket och dess avtal
  • bred erfarenhet inom HR-området
  • kunskap och förståelse kring lönesättning

PERSONLIGA EGENSKAPER
För att trivas i rollen krävs att du är driven, strukturerad, noggrann och har en god administrativ förmåga. Du är van att arbeta självständigt, har förmåga att ta egna initiativ och kan hantera många ärenden parallellt. Ditt arbetssätt är konsultativt och målinriktat vilket betyder att du är van vid att självständigt driva processen från ax till limpa. Du har ett konsultativt förhållningssätt med mycket god samarbets- samverkansförmåga. Verksamheten är av minutoperativ karaktär vilket gör att även din flexibilitet kommer sättas på prov. Utöver detta ställer verksamhetens karaktär krav på hög integritet och sekretessmedvetenhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Kontaktpersoner

Rekryterandechef: enhetschef Theresa Pierrou, tfn 010-56 414 21.

Fackliga företrädare

Anna Owens, SACO, tfn 010-5634881

Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 387 10

Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 070-632 94 26

Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 166 27

Övrig information

Anställningen:

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat

Arbetsort: Stockholm

Arbetstid: Förtroendearbetstid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 2019-02-22. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med ref.nr A072.961/2019 i mailets ärendemenning

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:

Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Hannele Suuronen, hannele.suuronen@polisen.se

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.

Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.

De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

 

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen