Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Ekonomiavd söker en handläggare med ansvar för att driva lokalförvaltning

Organisation

Ekonomiavdelningen

Län

Dalarnas län

Utlyst

07 januari 2019

Ansök senast

21 januari 2019

Referensnummer

C24260/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten söker en handläggare med ansvar för att driva lokalförvaltning.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet samt ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Enheten för lokalförsörjning ingår i Ekonomiavdelningen och ska säkerställa verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler för Polismyndigheten. Enheten planerar och styr lokalbeståndet på kort och lång sikt genom hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser. Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för löpande dialog med kärnverksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv.

Den regionala lokalförsörjningen är organiserad regionsvis genom följande indelning: Region Stockholm, Region Nord/Mitt, Region Öst/Bergslagen, Region Väst och Region Syd. Inom respektive region kommer lokalförvaltaren att ansvara för ett eget geografiskt område, i detta fall polisområde region Bergslagen. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med 4 medarbetare och vara placerad i Falun alternativt Borlänge, andra geografiska alternativ finns i Dalarna.

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd inom polisområde region Bergslagen. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger relationer i verksamheten.

Du leder mindre ombyggnationer och ansvarar för drift och underhåll. Ditt arbete innebär också att arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har: 
- Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper som Polismyndigheten bedömer som relevanta 
- Några års arbetslivserfarenhet inom fastighetsområdet 
- Några års erfarenhet av projektledning 
- Erfarenhet av byggentreprenader 
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift 

Det är meriterande om du har: 
- Erfarenhet av hantering av hyres- och serviceavtal 
- Kompetens och erfarenhet av arbetsmiljö och säkerhet 
- Erfarenhet av att arbeta inom statlig eller offentlig verksamhet 

Personliga egenskaper: 
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge en god service och driver självständigt arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är en god kommunikatör och trivs med att samarbeta och har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Vidare är du strukturerad och noggrann. 

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Rekryterande chef Magnus Hagström, tel: 072-5417360

Fackliga företrädare

Fernando Aranda, SACO tel. 070-2547758.; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092 ; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27.

Övrig information

Anställningen:
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Ansökan:
:Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Marie Nilsson, kontaktas via mail: marie-s.nilsson@polisen.se

Polismyndigheten:
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen